دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
بسته معیشتی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه بوشهر از توزیع ۷ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار بوشهر و هدایت و راهبری‌های فرمانده سپاه امام صادق استان در سال ۱۴۰۲ در سازمان بسیج سازندگی توانست نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و کشور موافقت نامه، تفاهم نامه و قرارداد منعقد کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات و نشست ها با مجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس، ساتا، سردار فرحی جانشین وزارت دفاع و همچنین معاونین وزیر نفت در راستای استفاده از ظرفیت صنعت در استان خصوصاً صنایع گاز و پتروشیمی برای اولین بار در سازمان بسیج سازندگی کلید خورد.

رفعتی بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با شورای راهبردی و هلدینگ خلیج فارس، ۱۹۹۳ جهیزیه درقالب قرارگاه محرومیت زدایی به منظور ترویج ازدواج آسان با حضور ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و برپایی جشن ازدواج آسان در سراسر شهرستان‌های استان اجراء شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر افزود: کمک به اجرای پروژه‌های زیرسازی و عمرانی پتروشیمی پارس بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال یکی از اقدامات مؤثر سازمان بسیج سازندگی بوده است.

وی با اشاره به برخی از عملکردهای این سازمان در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: دیوار حفاظتی مسیر آبهای فصلی علی آباد برای اولین بار در شهر برازجان با مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال و با هدف جلوگیری از طغیان و آسیب به منازل مردم در حاشیه این رودخانه فصلی اجرا شد.

رفعتی بیان کرد: پروژه لایروبی شاخه شمالی رودخانه حله که در طول انقلاب برای اولین بار با هدف امنیت پایدار غذایی منطقه و همچنین احیاء ۱۲۰ هزار نخل خرما و ۱۵ هزار هکتار زمین‌های زراعی انجام گرفت رضایت و خشنودی مردمان بیش از ۲۱ روستای حاشیهٔ این رودخانه را در پی داشته است.

وی از اجرای پروژه ساخت مدرسه دینی اهل سنت در کنگان خبر داد و افزود: پروژه‌های ارزش افزوده ۳۵ روستای فاقد دهیاری شهرستان دشتستان، لایروبی رودخانه شور چهار روستایی، اجرای ۵۲ هزارمتر مربع ایزوگام منازل نیازمندان، ساخت سالن ورزشی روستای بردخون، تعمیر و تجهیز ۳۰۰ مسجد استان و مصلی های جمعه، آسفالت جاده‌های بین مزارع، جاده‌های بین روستایی و اجرای پنج هزار و ۶۷۰ پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه فنی و عمرانی، امنیت غذایی، اجتماعی و اشتغال در راستای رفع چهره محرومیت از جمله پروژه‌های اجرا شده در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر بوده است.

رفعتی بیان کرد: اجرای طرح جهاد روشنایی یکی از اقدامات مؤثر و ماندگار بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال با بهره برداری از ۶۵ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در شهرستان دشتی و هدفگذاری و شروع هزار واحد در مناطق محروم استان بوشهر از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

وی یادآور شد: ۵۲ هزار متر ایزوگام خانه، توزیع هزار و ۲۰۰ کولر گازی و توزیع هفت هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در سطح استان از دیگر فعالیت های این سازمان در سال گذشته بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: درسال ۱۴۰۲ رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی با حضور بیش از ۲ هزار نفر از جوانان جهادگر، در مناطق کم برخوردار استان و با نقش آفرینی بسیج سازندگی در تغییر چهره محرومیت از مناطق مختلف استان برگزار شد. این رزمایش بزرگ با حضور ۳۰۰ گروه جهادی و به مدت ۲۰ روز در سه مرحله به اجرا در آمد که در کنار این امر مهم، جوانان دختر و پسر جهادگر در دوره آموزشی «رسم جهاد» به همت گروه‌های برتر جهادی استان بوشهر برگزار گردید.

رفعتی تصریح کرد: افتتاح واحدهای مسکن محرومین، افتتاح قرارگاه محلی و کاشت ۵ هزار نهال حرا که نوید بخش پویایی و تحرک هرچه بیشتر گروههای جهادی می‌باشد، از دیگر اقدامتی بود که در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ صورت پذیرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: رزمایش بزرگ واکسیناسیون دام در استان با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان دامپزشکی کشور دو شهرستان دشتی و تنگستان برگزار شد و جهادگران بسیجی طی ۷۲ ساعت اقدام به واکسیناسیون ۳۵۰ هزار رأس دام نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha