دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
1.jpg

حوزه/ امام جمعه مشگین‌شهر به تبیین رسالت معلمان در نظام دینی پرداخت و گفت: این قشر اثرگذار بایستی با ارتقای توان علمی خود برای رسالت تعلیم و تربیت بیش از پیش آماده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار ظهر امروز در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر، شهید مطهری را مرزبان اعتقادات اسلامی معرفی کرد و گفت: تبیین حق، رد باطل، دفع و رفع تحریف‌ها و تحلیل عمیق باورهای متعالی و معارف ناب اسلام و پاسخگویی به شبهه‌ها از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد که انسان را به اندیشه‌ورزی و خردورزی فرا می‌خواند، افزود: وظیفه اساتید در درجه اول، ایجاد روحیه تفکر و تعقل در شاگردان است.

امام جمعه مشگین‌شهر به تبیین رسالت معلمان در نظام دینی پرداخت و بیان کرد: اساتید با بالا بردن توان علمی خویش و یادگیری روش‌های نوین تدریس بایستی خود را برای رسالت سنگین تعلیم و تربیت مسلح کنند.

حجت‌الاسلام‌ باوقار، تزکیه نفس را قبل از تعلیم الزامی دانست و اذعان داشت: هر چقدر گفتار مطابق با عمل و کردار باشد تاثیرگذاری در تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر خواهد بود.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر تصریح کرد: برای به دست آوردن علم نافع باید زمینه معنوی و طهارت باطنی فراهم باشد و هر چقدر انسان خودساخته باشد طبعا شعاع تأثیر گذاری‌اش بیشتر خواهد بود.

اساتید و معلمان برای رسالت تعلیم و تربیت مسلح شوند

اساتید و معلمان برای رسالت تعلیم و تربیت مسلح شوند

اساتید و معلمان برای رسالت تعلیم و تربیت مسلح شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha