سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه

حوزه/حضرت معصومه (س)واسطه رستگاری انسان مؤمن است و شخصی می‌تواند از این فیض بهره‌مند شود که نسبت به جایگاه ایشان معرفت پیدا کند.

خانم خدادادی مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک گفت: اول ذی القعده آغاز دهه کرامت است و در این ایام جلوه های ارادت حضرت معصومه سلام الله علیها بیش از هر زمان به چشم می‌خورد.

وی گفت: اهل بیت علیهم السلام قبل از تولد حضرت معصومه سلام الله علیهم به مناقب و فضایل ایشان اشاره کرده‌اند، امام جعفر صادق علیه السلام در ضمن حدیثی پیش از آنکه امام موسی بن جعفر علیه السلام متولد شوند از دفن پیکر مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم خبر داده است( آگاه باشید حرم خدا مکه است. همانا قم کوفه کوچک است و سه در از درهای هشتگانه بهشت به سوی قم گشوده می‌شود به زودی بانویی از تبار من در قم دفن می‌گردد و نام او فاطمه دختر موسی است و با شفاعت او همه شیعیان من داخل بهشت خواهند شد . )

مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه تصریح کرد: در قسمتی از زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها می‌خوانیم(( یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه)): معصومه برای من در بهشت شفاعت کن، زیرا ایشان واسطه رستگاری انسان مؤمن است .شخصی می‌تواند از این فیض بهره‌مند شود که نسبت به جایگاه ایشان معرفت پیدا کند.

وی افزود : عبارات و نکات نابی درباره جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها در زیارت نامه ایشان از زبان امام رضا علیه السلام قید شده است که باید به آن توجه کنیم .

خدادادی خاطر نشان ساخت: هشت لقب خاص از این بانوی مکرمه در این فراز از زیارتنامه عنوان شده که هر کدام نمود ویژگی خاصی از ایشان است. طاهره به معنی کسی که به مقام طهارت باطن و روح رسیده و از هر نوع گناه پاک است؛ حمیده به معنی ستوده یعنی نیکوکار؛ رشیده یعنی رشد یافته ؛ تقیه یعنی پرهیزگار؛ رضیه به معنی خشنود از خداست. مرضیه یعنی مورد رضایت خدا.

وی اظهار داشت: ایشان کریمه اهل بیت علیه السلام لقب گرفته‌اند .

خدادادی اضافه کرد:بعد وجودی حضرت در ویژگی کرامت از تقوا و پاکی ایشان نشات می‌گیرد همانطور که خداوند متعال در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید: اِنَ اَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّٰه اَتْقاکُمْ گرامی‌ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه ادامه داد:تقوا یعنی ترس مومنانه از خدا ؛البته ترس آمیخته به احترام که حاصل آگاهی و معرفت در برابر مالک روز داوری است که انسان را به سوی تبعیت از اوامر و ترک نواهی خداوند سوق می‌دهد .

وی اضافه کرد :تقوا انسان را به کرامت و روح الهی می‌رساند؛ انسان اگر کریم بشود گوهر اصیل خود را می‌یابد و از مدار شقاوت و ناآرامی خارج می‌شود دختران جامعه اسلامی نیز اگر سعادت و کمال در عرصه‌های مختلف زندگی را آرزو دارند در مرتبه اول باید هوشیار باشند و با ترک محرمات و انجام واجبات الهی از مدار خطرات و آسیب‌های اجتماعی و اعتقادی خارج شوند و با رعایت تقوا و ترس از گناه در مسیر رشد و کمال قرار گیرند. و در بزنگاه وسوسه‌های نفسانی؛ کرامت ذاتی خود را حفظ کنند.

خدادادی با اشاره به تأسی به زنان والا مقامی چون حضرت معصومه سلام الله علیها گفت : حضرت معصومه (س)باعث می‌شود دختران امروز نسبت به هویت و جایگاه حقیقی خویش معرفت پیدا کنند و تمدن اسلامی را در مسیر تاریخ چند هزار ساله حافظ و پاسدار باشند دختر امروز نسبت به سرنوشت اسلام؛ سرنوشت جامعه و سرنوشت خود و خانواده مسئول است و می‌تواند با الگو گیری از سبک زندگی و سیره ائمه علیهم السلام جامعه اصیل و ناب اسلامی را به دست صاحب العصر والزمان حضرت حجت (عج) بسپارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدحسین IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    جداً مصاحبهٔ خوب و مفیدی بود. خداقوت می‌گم بهتون. 👌🌱