پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ «زیر سایه خورشید» در مرکز آموزشی شهید وطن پور اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام کیانی در جمع خلبانان و دانشجویان مرکز آموزش شهید وطن‌پور، گفت: اعتقاد ما این است که این پرچم، پیراهن یوسفی است که برای یعقوب‌های هجران کشیده آورده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه فرهنگی «زیر سایه خورشید» در مرکز آموزش شهید وطن پور همراه با استقبال پرسنل پایور، وظیفه و خانواده های هوانیروز ارتش از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام رضا کیانی، رئیس عقیدتی سیاسی مر کز آموزش شهیدوطن پور اصفهان در جمع خلبانان و دانشجویان مر کز آموزش شهید وطن پور، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که این پرچم، پیراهن یوسفی است که برای یعقوب‌های هجران کشیده آورده می‌شود که با تبرک و توسل ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام ابراز می کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در طی هجرت امام رضا(ع) به ایران رخ داد، سخنرانی آن حضرت در نیشابور و ایراد حدیثی بود که به حدیث سلسله‌الذهب معروف شد، این حدیث که به نوعی فلسفه سیاسی تشیع را تبیین کرده از جایگاه والایی از حیث اهمیت در میان احادیث ما برخوردار است.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهیدوطن پور اصفهان تصریح کرد: حدیث سلسلة‌الذهب، حدیثی است که امام رضا(ع) هنگام ورود به نیشابور در مورد ولایت اهل بیت علیهم السلام به عنوان شرط توحید بیان فرموده است، دهه اول ماه ذیقعده از اول تا یازدهم این ماه که به ترتیب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده، به نام دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha