چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
لائینی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: حقیقتاً حماسه رزمندگان ایرانی در کربلای خان طومان سوریه هیچ گاه از خاطر ملت ما پاک نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهید مدافع حرم سعید کمالی از شهدای خان طومان، اظهار داشت: در ایام سالروز حماسه کربلای خان طومان قرار داریم، رزمندگان و شهیدان زیادی از این خطه و استان تقدیم حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه (س) شدند و مردم ما هیچ گاه خاطره رزمندگان ایرانی از جمله مازندرانی را در این قضیه فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال برای کربلا گریه کردیم و بر مظلومیت شهیدان کربلا اشک ریختیم، اما مهم‌تر از آن کربلا آفرینی است و این که فرهنگ و روحیه عاشورایی را در بین خود زنده نگاه داریم.

امام جمعه ساری ادامه داد: ملت بزرگ ایران و خانواده‌های شهدا به حق نشان دادند که کربلا آفرین هستند، کما اینکه ما در طول ۸سال دفاع مقدس حماسه‌هایی کربلاگونه آفریدیم.

وی بیان کرد: در دفاع حرم و حوزه مقاومت، کربلاها آفریدیم که به برکت هوشیاری، احساسات پاک، همت والا و دستگیری و پندپذیری از ماجرای کربلای امام حسین (ع) صورت گرفت و یکی از کربلاها، کربلای خان طومان است.

وی ابراز کرد: رزمندگان در جریان دفاع از خان طومان درصدد بودند تا حلب سقوط نکند و خط دفاعی خان طومان از دست مقاومت در نرود، آن روحیه و عشق نشانه این است که حقیقت عاشورا و کربلا در وجود فرزندان شما زنده بوده و این برای دشمنان کشنده و شکننده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha