شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
علامہ عارف حسین واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عارف واحدی گفت: جهانیان به ویژه برخی از حاکمان اسلامی نسبت به جنایات اسرائیل دائما سکوت اختیار کرده اند و به دستور اربابان خود در صدد به رسمیت شناختن دولت غاصب رژیم صهیونسیتی هستند که این خیانت به فلسطینی ها است.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» جلسه مهم شورای مرکزی شورای همبستگی ملی پاکستان به ریاست صاحب زاده محمد ابوالخیر زبیر رئیس این شورا در دفتر مرکزی آن برگزار شد. که در آن لیاقت بلوچ، حجت‌الاسلام عارف واحدی، مولانا الله وسایا، مولانا زاهد محمود قاسمی، مفتی گلزار نعیمی، سید ناصر عباس شیرازی، مولانا سید جعفر نقوی، زاهد علی آخون زاده، عبدالله گل، دکتر سید علی عباس نقوی، طاهر رشید، شیر افضل، مولانا عبدالوحید خان، مولانا عبدالوصی و دیگران شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در این جلسه گفت: نسل کشی در غزه و رفح از دیرباز به دست یک دولت وحشی و تروریستی ادامه دارد.

وی افزود: جهانیان به ویژه برخی از حاکمان اسلامی نسبت به جنایات اسرائیل دائما سکوت اختیار کرده اند و به دستور اربابان خود در صدد به رسمیت شناختن دولت غاصب رژیم صهیونسیتی هستند که این خیانت به فلسطینی ها است.

حجت‌الاسلام عارف حسین واحدی تصریح کرد: با توجه به آخرین وضعیت غزه از سوی شورای همبستگی ملی نیاز به یک کنفرانس مطبوعاتی مؤثر است و همچنین اعتراضات در سراسر کشور و دیدار با سفرای کشورهای مسلمان میتواند آگاهی مردم نسبت به فلسطین را افزایش دهد.

وی با اشاره به روابط پاکستان، ایران و افغانستان گفت: کشورهای همسایه از نظر تجاری برای ما بسیار مفید خواهد بود. با اجرای طرح خط لوله گاز پاک-ایران می توان کمک بزرگی به مردم کرد.

نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان افزود: به نظر می رسد در سفر رئیس جمهور ایران، حاکمان ما به خاطر تهدیدات آمریکا عقب نشینی کردند. در حالی که افغانستان، عراق، ترکیه و دیگر کشورها بدون توجه به تهدیدات آمریکا آشکارا با ایران معامله می کنند. چرا ما این همه ضعف از خود نشان می دهیم.

حجت‌الاسلام واحدی ضمن صحبت درباره کمیسیون های شورا گفت: این کمیسیون ها بسیار مفید هستند اما برای فعال کردن آن نیاز مبرم به برخی اقدامات است. اگر رئیس محترم اجازه این اقدامات را بدهند، کمیسیونها بهترین نقش خود را ایفا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha