یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله حسینی

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده عرصه بین‌الملل حوزه‌های علمیه خراسان و نجف، بر اهمیت ارتباط و تعامل دوسویه در راستای بهره‌مندی از تجارب یکدیگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اهمیت ارتباط و تعامل حوزه‌های علمیه خراسان و نجف، گفت: امیدواریم بسترهای این ارتباط شکل بگیرد؛ چراکه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان استعدادها و توانمندی‌هایی وجود دارد که می‌تواند با نجف به اشتراک گذاشته شده و باهم تعامل کنند.

وی با بیان این که امروز در قم بیش از ۶ هزار کرسی درس تفسیر وجود دارد و ظرفیت و تنوع حوزه‌های علمیه چشمگیر است، تصریح کرد: چندی پیش مجمع مفسران در نجف جلساتی داشتند و از بسترهای مناسب برای کرسی‌های بحث‌های قرآنی، فقهی، اصولی و معارفی دیدن کردند، ازاین‌رو می‌بایست در یک‌چشم انداز بلندمدت برنامه‌ای تدوین شود تا بدانیم در هر زمان به چه مرحله‌ای خواهیم رسید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده کاربردی از جمله دوره بلاغ مبین و ضرورت توسعه و هم‌افزایی تجربیات برگزاری این دوره‌ها با دیگر حوزه‌های علمیه کشور، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که به‌منظور هم‌افزایی تجارب برگزاری این دوره‌ها تشکیل گردید، شرح دوره‌ها به تبادل نظر گذاشته شد.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: در همین راستا در عراق دوره آموزشی دوساله برای حوزه‌ها و فعالین فرهنگی تعریف گردید و سال گذشته بیش از ۳۵ دوره در استان‌های مختلف اجرا کردیم.

وی با بیان این که حوزه نجف، حوزه‌ای بین‌المللی است که طلاب هندی، پاکستانی، آفریقایی و دیگر کشورها در آن به تحصیل مشغول‌اند و در عرصه بین‌الملل نیز کارهای بزرگی صورت پذیرفته است، ابراز امیدواری نمود تا در این عرصه بتوان از ظرفیت طلاب توانمند و مستعد بین‌الملل حوزه علمیه خراسان استفاده کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با بیان این که در تبلیغ می‌بایست مردمی‌بودن را حفظ کرد، گفت: آن جا که مردم خود پای‌کار تبلیغ حاضرند و طلبه را همراهی می‌کنند، از روحانیون و مبلغان نیز استقبال بهتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha