دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 1159124
۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
تصاویر/ مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی همراهان  ایشان در قم

حوزه/ سومین سفر استانی رئیس جمهور به قم با استقبال تاریخی مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بود و مردم در حال آماده شدن برای برگزاری جشن میلاد علی بن موسی الرضا (ع) بودند.

همیشه در این ایام حال هوای قم کمی متفاوت‌تر سایر شهرها است؛ زیرا مردم قم به احترام حضرت معصومه (س) که ولی نعمت این شهر است همه تلاش خود را می کنند تا در روز میلاد برادری که عزیز کرده این خواهر است بهترین ادای دین خدمت ولی نعمتشان کنند؛ به همین خاطر شهر در هیاهوی برگزاری باشکوه این جشن بود که خبری در رسانه‌ها منتشر شد.

خبری مبنی بر اینکه بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

ابتدا تصور همه یک نقص فنی ساده و فرود اضطراری بود؛ اما با گذشت زمان اخبار نگران کننده‌تر می‌شد. هرچه زمان می‌گذشت اخبار نگران کننده‌تر و حتی ترسناک می‌شد و به طوری که بعد چند ساعت یک کشور غرقه در نگرانی شده بود.

کم کم خورشید با روز خداحافظی می‌کرد و آسمان رو به تاریکی می‌رفت و لحظه به لحظه به نگرانی مردم افزوده می‌شد. شرایط سخت آب و هوایی، تلاش امدادگران را به رفتن به محل سانحه بالگرد آیت الله رئیسی با سختی روبرو کرده بود.

کاری به جز دعا از دست مردمی که دل نگران رئیس جمهور خود بودند بر نمی‌آمد. موافق و مخالف و منتقد فارغ از این که چه گرایش سیاسی دارند نگران بودند و دست دعا به سوی آسمان برداشته بودند. حتی برخی از کشورهای همچون ترکیه، روسیه و... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جست‌وجو اعلام کردند.

در خبر ساعت ۲۱ بود که خبری امیدوار کننده مبنی بر اینکه با یکی از سرنشینان هلیکوپتر ارتباط برقرار شده است پخش شد و باعث شد که امید در دل های مردم جوانه بزد که میزان سختی حادثه زیاد نبوده است.

مردمی که دل نگران سلامت رئیس جمهور محبوب شان بودند کاری جز دعا نمی‌توانستند انجام دهند به همین خاطر در شب میلاد امام رضا (ع) در مساجد و امامزادگان گرد هم آمدند تا برای سلامتی خادم الرضا و همراهانش که برای خدمت به مردم راهی این سفر شده بودند دعا کنند.

مانند همیشه وعده‌گاه مردم قم حرم حضرت معصومه (ع) بود. حرم حضرت معصومه (ع) که قرار بود در شب ولادت برادرش سراسر شور و سرور باشد حالا شاهد اجتماع مردمی بود که برای سلامتی خادم برادرش دعا می‌کردند.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

اما خواسته خداوند چیز دیگری بود...

حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر موفق به کشف محل وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه شدند و تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر به سمت موقعیت شناسایی شده حرکت کردند؛ اما ساعاتی بعد خبری یک ملت را در شوک برد.

مرد میدان خدمتی که سال‌ها خادمی علی بن موسی الرضا (ع) را کرده بود در روز میلاد امام رضا (ع) در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

در شرایطی که قرار بود صبح سه شبه یکم خرداد ۱۴۰۳ شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهید آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم به عنوان منتخبین ششمین دوره مجلس خبرگان در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس رسمی این مجلس حضور داشته باشند بر روی دستان مردم تبریز تشیع و سپس راهی شهر قم شدند.

سومین سفر استانی رئیس جمهور به قم

پس وداع مردم تبریز با شهدای خدمت، پیکرها برای وداع به قم آمدند تا مردم قم در فاصله‌ای ۱۲ روزه دوباره به استقبال رئیس جمهورشان که حالا شهید جمهور بود، بروند.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

آیت‌الله رئیسی در روز ولادت حضرت معصومه (س) و در آغاز دهه کرامت نیز برای، بازدید میدانی و بررسی پروژه‌های با هیات همراه به قم سفر کرده بود اما این بار با هیات همراهی متفاوت و منحصر به فرد دوباره به قم آمده بود.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

در حالی که شهر قم تا ظهر نیز هوایی تابستانی داشت در ساعاتی که به مراسم وداع نزدیک می‌شد حال و هوای آسمان نیز تغییر کرد و در حالی که خیل عظیمی از علما، طلاب، مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در بلوار پیامبر اعظم(ص) حاضر شده بودند باران نیز شروع به باریدن بر دل های بی قرار مردم کرد.

استقبالی میلیونی در حرم تا حرم

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور پس از اینکه در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها طواف داده شدند به آغوش منتظران در بلوار پیامبر اعظم (ص) رسیدند.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

مردم قم که در استقبال از شهدای خدمت سنگ تمام گذاشته بودند تصاویری خلق کردند که خار در چشم دشمن شد.

بانوان قمی به ویژه بانوان طلبه که امروز صبح نیز برای بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه فیضیه جمع شدند بودند نیز در این مراسم هم حضوری پررنگ داشتند و شهید راه میدان خدمت را تا مسجد مقدس جمکران بدرقه کردند.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

پیکر شهدای خدمت، پس از استقبال بی‌نظیر و تاریخی مردم قم، برای وداع مردم تهران به مصلی امام خمینی (ره) انتقال پیدا کرد تا فردا صبح رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکرهای مطهر شهدای خدمت نماز بخوانند.

روایتی از استقبال سفر شهید خدمت به قم

با توجه به اینکه آیت الله رئیسی نمایند مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری بودند، صبح روز پنجشنبه نیز برنامه تشیع و وداع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار می‌شود و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha