پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام خدری

حضور روحانیون در آموزش و پرورش یک امر ضروری است، امری که از زمان طاغوت بوده و حال که نظام مقدس جمهوری اسلامی روی کار است این حضور باید رنگ بیشتری به خود گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر،حجت الاسلام رضا خدری در نشستی که با عنوان گردهمایی مدیران و روحانیون در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با انتقاد از برخی رسانه ها و مطبوعات که تصویر نادرستی از حضور روحانیون در مدارس ارائه می کنند، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به هجمه هایی که اخیرا برخی از افراد در رسانه ها ایجاد کردند باید گفت که این معنا صحیح نیست بلکه روحانی با حضور خود در مدارس زمینه تربیت اخلاقی و مذهبی را ایجاد می کند و صرف انجام تکلیف است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: حضور روحانیون در آموزش و پرورش یک امر ضروری است، امری که از زمان طاغوت بوده و حال که نظام مقدس جمهوری اسلامی روی کار است این حضور باید رنگ بیشتری به خود گیرد.

وی حضور روحانی در مدارس برای تربیت دانش آموزان را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان داشت:همانطور که دولت در عرصه های مختلف سرمایه گذاری می کند و اعتقاد دارد این کار سودآوری برای جامعه به دنبال دارد، حضور روحانی در مدارس و مجامع مختلف نیز به همین شکل یک سرمایه برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به حساب می آید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متاسفانه برخی ها در پی این هستند که حضور روحانی در مدارس امین را با مشکلاتی مواجه کنند  و حوزه هراسی و روحانی هراسی را در بین نیروهای فرهنگی به وجود آورند و در واقع این شائبه را ایجاد کنند که روحانیون با حضور خود قصد دارند مدارس را به دست گیرد.

وی افزود:نیاز جامعه به تربیت دینی برکسی پوشیده نیست و متکفل و عهده دار اصلی آن در همه جوامع و به ویژه جامعه شیعه، روحانیت است.

حجت الاسلام خدری گفت: بسیاری از مدارس آموزش و پرورش به حضور روحانی در مدارس خود علاقه دارند و حتی تقاضای دایرکردن رشته ای با عنوان معارف را مطرح کرده اند که اگر این امر تحقق یابد خود باعث ایجاد علاقه و انگیزه شده و نیز می تواند بسیاری از مشکلاتی که در حیطه حضور روحانی در مدارس موجود است را حل نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha