جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 217236
۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴

معاونت فرهنگی‌ و تبلیغی دفتر تبلیغات استان اصفهان ، از اجرای شیوه نوین تبلیغی مدرس خانواده در این استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در گفت و گو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: از پنج سال پیش که ساختار دفتر تبلیغات اسلامی متحول شد، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ایجاد و فعالیتش در حوزه تبلیغ در زمینه ارتقاء توانایی طلاب و اعزام مبلغین، آغاز کرد.

وی با بیان این مطلب که اعزام مبلغ توسط معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به دو صورت می‌باشد، افزود: اعزام عمومی یکی از این بخش‌ها است که شامل اعزام مبلغ، در مناسبت های مختلف و به مکان های از پیش تعیین شده است و بخش دوم  که از سه سال پیش آن را انجام می دهیم، اعزام های تخصصی می‌باشد که به دو صورت اعزام برای مخاطبین سنی خاص مانند جوانان و نوجوانان و اعزام برای مکان های خاص مانند مدارس و دانشگاه ها و ... است.

معاون تبلیغی و فرهنگی دفتر تبلیغات استان اصفهان، در ادامه برنامه‌های آتی این معاونت را مد‌نظر قرار داد و افزود: بخشی که امسال اضافه شده، اعزام مبلغین با عنوان مدرس خانواده به مدارس است که در این طرح با والدین دانش آموزان جلساتی را برگزار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا برای اعزام های تخصصی خود در معاونت فرهنگی و تبلیغی استان اصفهان، دفترچه های راهنمایی را با عنوان فراخوان گرایش های تبلیغات تخصصی منتشر کرده ایم، که پس از آن بالغ بر 600 نفر از طلاب، برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در تشریح جزئیات محتوای این دفترچه اظهار داشت: در این دفترچه تعداد 10گرایش ضروری جامعه تعریف شد، که داوطلبان با انتخاب آن ها تمایل خود را به شرکت در این دوره ها اعلام می‌نمایند.

وی ادامه داد: گرایش های عقاید، عرفان اسلامی، مهدویت و آینده بشری، اندیشه سیاسی اسلام، سبک زندگی، شادی، نشاط و تمدن اسلامی رشته های تعریف شده در این دفترچه می‌باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به آسیب های اجتماعی که امروزه گریبان جامعه مخصوصا جوانان را گرفته است، اظهار داشت: امروزه به علت گستردگی فعالیت های دشمنان، نوعی نگاه باستان گرایانه به اسلام از سوی جوانان صورت می گیرد، که امیدواریم در این اعزام های تخصصی به شبهاتی که مطرح است، پاسخ داده شود.

وی، در بیان ویژگی های طلابی که برای اعزام تخصصی انتخاب شده اند، اظهار داشت: طلابی که برای اعزام های تخصصی، انتخاب شده اند، به تبلیغ نگاهی اثباتی داشته، و از طرفی توانایی پاسخ گویی به شبهات را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی بیان داشت: تا کنون طلابی که به عنوان اعزام تخصصی به تبلیغ اعزام شدند، تا کنون به 7هزار نفر پاسخ‌گو بوده‌اند.

* نقد شیطان‌پرستی تبلیغ این فرقه گمراه است

وی با اشاره به فعالیت عرفان‌های نوظهور گفت: ما می‌خواهیم به جای آن که بیاییم و با گرفتن تابلویی در دست، به نقد شیطان پرستی بپردازیم، در صدد معرفی هرچه بهتر عرفان اسلامی هستیم، چرا که معتقدیم گرفتن تابلوی نقد شیطان پرستی از سوی ما، به نوعی معرفی این فرقه گمراه به جامعه است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات، اصفهان ادامه داد: طبق پژوهش هایی که در مراکز دانشگاهی و مراکز معتبر حوزوی شهر قم صورت داده ایم، به این نتیجه رسیده ایم، که گرایش هایی را که برای اعزام های تخصصی فراهم کرده ایم، نیاز امروز جامعه ماست.

وی گفت: برای این که سطح مسئله شناسی به روز طلاب را ارتقاء بخشیم باید آن ها را تشویق کنیم با ورود به عرصه رسانه ها، حتی در حد مقاله نویسی، فعالیت داشته باشند، اما متأسفانه تا کنون این بخش بسیار کمرنگ بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی، با تمجید از حوزه های علمیه مشهد که محیط وبلاگی را برای تمامی طلاب فراهم کرده اند، گفت: امیدواریم به گونه ای باشد که تمامی طلاب در حد توان و وقت خود، بتوانند با حضور در عرصه دیجیتال حتی در حد یک وبلاگ معمولی، در عرصه رسانه ای روز فعالیت داشته باشند.

وی با بیان این که عمده فعالیت ما تبلیغ شفاهی است، اذعان داشت: تا کنون نتوانسته ایم به عرصه تبلیغ مکتوب وارد شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha