پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

شیخ فضل الله نوری(ره)، در حالی که می توانست با قبول پیشنهاد پناهندگی انگلیس و روسیه به شهادت نرسد، اما با این پاسخ که من هرگز پناهنده به خاک کفر نمی شوم، شهادت را انتخاب کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین گنجی، در مراسمی با عنوان «رفع شبهات» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که تاریخ نشان داده، هرگاه کسی خواسته است از امامان معصوم(ع) جلو بیفتد، در نهایت به گمراهی و ضلالت دچار شده است که خوارج و وهابیت از آن جمله اند.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر این که به اهل بیت‌(ع) من چیزی یاد ندهید، بلکه از آن ها یاد بگیرید، گفت: امامان معصوم(ع) داناترین انسان ها پس از پیامبرند، به همین دلیل باید سخنان ائمه اطهار(ع) برای مسلمانان فصل الخطاب باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه 125سوره مبارکه توبه، گفت: این آیه به انسان ها یادآوری می کند که از نظر اعتقادات، اخلاقیات، مسایل سیاسی و ... امامان معصوم(ع) از انسان های دیگر داناترند و به همین دلیل تمامی انسان ها باید همواره خود را با آن ها و در خط آن ها نگاه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالگرد انقلاب مشروطه و شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری(ره)، ابراز داشت: شیخ فضل الله نوری(ه) می‌توانست راهی جز شهادت را برگزیند، چرا که سفارت های انگلیس و روسیه به او پیشنهاد پناهندگی دادند، اما شیخ فضل الله نوری(ره) در پاسخ به آن ها گفت من هرگز پناهنده به خاک دشمن و خاک کفر نمی شوم.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی، با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر این که هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرویم، گفت: شیخ فضل الله نوری نهج البلاغه را خوانده بود و آن را فصل الخطاب خود قرار داده بود، به همین دلیل هرگز زیر بار ذلت دشمن نرفت، اما متأسفانه می بینیم که امروزه افراد نابخرد در بحران های کشور، پناهنده می شوند و با ذلت از دستورات صهیونیست ها اطاعت می کنند.

وی یادآور شد: شیخ فضل الله نوری(ره) به دلیل آن که می دید، مشروطه آن روز چه وضعیتی دارد و چه مصیبت هایی در کنار این مشروطه قرار است برای مردم به وجود آید، زیر بار آن نرفت و در نهایت شربت شهادت را نوشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha