چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

دبیر مجمع اهل بیت(ع) پاکستان گفت: این مجمع با هدف رسیدگی به امور شیعیان از 15 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، انتشار ماهنامه صدای معصوم و فصلنامه صدای ثقلین را از فعالیت های این مجمع شمرد و گفت: در این مجمع فعالیت تبلیغی 700 مرکز ساماندهی می شود.

حجت‌الاسلام سید نیاز حسین نقوی با اشاره به فعالیت های تبلیغی شیعیان در مساجد، مدارس و برخی ادارات پاکستان گفت: این اقدامات رو به رشد است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه علامه سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در بررسی و حل مسایل شیعیان این کشور، اهتمام جدی دارد گفت: وی بالاترین جایگاه سیاسی را بین علمای پاکستان داراست.

معاون مرکز وفاق المدارس الشیعه پاکستان با اشاره به مانع تراشی های فراوان بر سر راه فعالیت های شیعیان، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش های وسیعی در پاکستان علیه شیعیان شدت گرفت و تشکیل گروه های تکفیری در همین راستا انجام شد.

وی افزود: سپاه صحابه با هدف نابودی شیعه شکل گرفت اما علامه سید ساجد علی نقوی با تشکیل ائتلاف گروه های مذهبی در پاکستان در برابر افراطی گری ها قومی و زیاده خواهی های آمریکا ایستاد و از برنامه انرژی هسته ای ایران و مواضع حزب الله لبنان دفاع کرد.

حجت‌الاسلام نقوی در خصوص فعالیت تبلیغی وهابیت در پاکستان گفت: تعداد وهابی های پاکستان زیاد نیست ولی به دلیل پشتیبانی کشورهایی چون عربستان، از فعالیت تبلیغی بالایی برخوردارند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha