جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

اولین دوره تربیت استاد احکام حوزه علمیه قم در شبستان صاحب الزمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مدیر حوزه علمیه قم افتتاح شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده در این مراسم گفت: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه، علمای تلاش‌های مستمر و دقیقی انجام داده‌اند و امروز شاداب‌ترین و شلوغ‌ترین درس‌ها، مباحث فقهی است و برای رساندن احکام به مردم و تعیین وظیفه شرعی آنان باید تلاش زیادی صورت بگیرد.

مسئول برگزاری این دوره افزود: با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های مختلف تبلیغی پدید آمده و مدل‌های جدیدی در قالب‌های وسایل تبلیغی نوین به بازار آمده و ما اگر در این بخش کار شایسته‌ای انجام ندهیم عقب خواهیم ماند.

این استاد احکام، برگزاری دوره تربیت استاد احکام را نیاز شدید و از شیوه‌های نو انتقال این بخش از معارف دانست و تصریح کرد: در گام اول، طرح مؤسسه ترویج احکام به مدیر حوزه ارائه شده که گاماول آن به عنوان کلاس تربیت استاد احکام پذیرفته شد.

مسئول برگزاری این دوره گفت: 130 نفر در این آزمون شرکت نموده و از میان آنان 45 نفر در مصاحبه نهایی پذیرفته شدند.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده مباحث آموزشی این دوره را روش مطالعه و بهره‌گیری از رساله‌های عملیه و استفتائات و تفاوت فتواس مراجع، آموزش فقه غیراستدلالی با موضوعات مناسب، نکات فقهی، کتاب‌شناسی و اصطلاح شناسی فقهی و روش تدریس و بیان احکام بیان کرد و خاطرنشان نمود: در این دوره کارگاه علمی احکام آموزش داده خواهد شد که دانش پژوهان از نزدیک با یک سری از موضوعات احکام آشنا خواهند شد و در پایان دوره باید پایان‌نامه‌ای ارائه دهند.

وی در پایان افزود: کسانی که این دوره را با موفقیت سپری کنند به تدریس و بیان احکام در مدارس و یا مراکز دیگر از جمله صدا و سیما خواهند پرداخت.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha