پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مراسم آغاز سال تحصیلی 88-87 مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام رفعتی مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در این مراسم گفت: در این مرکز تاکنون طلاب در دوره‌های سطح دو، سه و چهار  فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی افزود: فارغ‌التحصیلان سطح سه و چهار جذب قوه قضائیه شده‌اند و فارغ‌التحصیلان سطح دو در مقطع سطح سه ادامه تحصیل می‌دهند.
حجت الاسلام رفعتی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان این مرکز بعضاً مدیر کل و یا از معاونین دادگستری هستند و بسیاری از آنها نیز از بهترین قضات قوه قضائیه‌اند.
وی افزود: بر اساس تقوا و نیت خالصانه‌ای که موسس این مرکز آیت‌الله مقتدایی داشته‌اند هر ساله تعداد زیادی از دانش‌پژوهان، فارغ‌التحصیل شده و جذب قوه قضائیه می‌شوند.
این استاد حوزه یادآور شد: اگر در حوزه تحول ایجاد شود باید به علومی بها داده شود که کاربردی و مورد نیاز جامعه است.
مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی گفت: یقین داریم که با اندیشه ژرف و بلند مدیریت حوزه علمیه قم امسال سال شکوفایی این مرکز خواهد بود.
حجت الاسلام رفعتی یادآور شد: نداشتن فضای آموزشی مناسب، کمبود امکانات مالی و تجهیزات و نیرو، نداشتن هیأت علمی رسمی تمام وقت، عدم واگذاری امور پایان‌نامه و رساله به این مرکز، کمبود هزینه تحصیلی دانش‌پژوهان، نداشتن سایت مستقل وکتابخانه الکترونیکی و عدم بورسیه دانش‌پژوهان توسط قوه قضائیه از مشکلات مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی است.
 
 
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha