شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دوران حضرت رضا (ع) نقطه عطف تداوم امامت بود، گفت: زمانی که مسئله عترت و امامت به مرحله سقوط نزدیک می شد، تدابیر سیاسی و اجتماعی حضرت ثامن الحجج (ع) آن را تثبیت کرد و امروزمبلغان باید با بهره مندی از روش های تبلیغی آنحضرت به ترویج اندیشه دینی و تثبیت باورهای اسلامی در جامعه بپردازد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌السلام والمسلمین  سید احمد علم الهدی در در جمع زائران حضرت رضا(ع) با اشاره به تاکید پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بر زیارت امام رضا (ع)، اهمیت این موضوع را در چند مورد بررسی کرد و افزود: مشهد، دومین شهر زیارتی دنیا و مرکز تجمع مسلمین جهان است که در  منطقه ای استراتژیک قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرزمین خراسان نقطه اتصال تمدن های شرق و غرب با یکدیگر است، گفت: وجود یکی از عالی ترین مراکز اسلام در این منطقه استراتژیک موجب توسعه تمدن اسلامی در بین مردمان دیگر نقاط جهان شده است.

حجت‌السلام والمسلمین علم الهدی افزود: مجاهدت حضرت فاطمه (س) اسلام را حفظ کرد و در مرحله دیگری که اصل امامت در معرض انحراف و سقوط قرار گرفته بود، تدبیر عالم آل محمد(ص) توطئه ی مامون مبنی بر، براندازی مسئله عترت در جوامع اسلامی را رسوا نمود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha