شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیده بنت‌الهدی، با حضور مسئولین، اساتید و طلاب غیر‌ایرانی صبح امروز در مدرسه علمیه شهیده بنت‌الهدی قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از شاگردان آن بانوی شهیده گفت: اساتید، مبلغین و طلاب شخصیت علمی و اخلاقی شهیده بنت‌الهدی را برای خودشان الگو قرار دهند، تا بتوانند سرمشق برای دیگران باشند.

خانم شاهرودی به بیان ابعاد شخصیتی این بانوی مکرمه پرداخت و گفت: ایشان دارای صفات و کمالات عالیه و اخلاق پسندیده بوده است.

وی ادامه داد: هر مربی، اول باید خودش را اصلاح کند تا بتواند الگو برای دیگران باشد و این ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی خانم بنت‌الهدی بود.

مدیر مدرسه شهیده بنت‌الهدی علی‌آباد‌کتول بیان داشت: هرگاه انسان دنیا را برای خود هدف قرار دهد، دچار چالش‌ها و خطرات روحی و روانی خواهد شد و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: اگر ایران را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام قرار می‌دهیم، باید به مسئله تربیت دینی اهمیت دهیم.

وی به شخصیت علمی آن  بانوی شهیده اشاره کرد و گفت: وی دارای شخصیت علمی بالایی بود و در زمان خفقان و ظلم و ستم حکومت بعث عراق توانست شاگردان زیادی را تربیت کند.

خانم شاهرودی در ادامه افزود: شهیده بنت‌الهدی برای ترویج دین اسلام سختی‌های زیادی را متحمل شد، به طوری که برادر گرامیش را در این عرصه از دست داد.

وی در پایان گفت: خانم بنت‌الهدی همیشه برای غلبه بر مخالفان دین از راه استدلال علمی وارد می‌شد و در این راستا بسیار فعال بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha