پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)‌ وظیفه علما را در برابر گروه‌های تفرقه افکن مهم دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه، به بیست‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)‌ در این کنفرانس با بیان اینکه بنای خلقت بر اساس تعدد و تفاوت است اظهار داشت: وحدت نیز یکی از حقایق اجتناب ناپذیر اسلام است لذا باید با گفتگو سعی کنیم تفاوت موجب اختلاف نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ اختری، برادری و اخوت را از مسائل مورد تاکید اسلام عنوان کرد و یادآور شد: در قرآن آمده است « انما المومنون اخوه » و اهمیت برادری و تلاش در جهت آن زمینه ساز وحدت است .

وی رخنه دشمن در بین مسلمانان را نتیجه اختلاف دانست و گفت: از صدر اسلام تاکنون گروه‌هایی در صدد اختلاف بودند ، منافقین که در زمان پیامبر (ص) بودند و هم اکنون نیز نحله‌هایی برای تفرقه تلاش می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)‌ افزود: آنچه موجب انسجام در عین تعدد می‌شود، رسالت انسان مسلمان و در رأس آن علمای اسلام است .

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به وظیفه علما در برابر تفرقه اشاره کرد و گفت: مسئولیت ما فقط برگزاری کنفرانس نیست، بلکه باید مبانی وحدت در مراکز علمی و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مطرح و بررسی شود و رسانه‌ها و روزنامه‌های ما نیز در راستای وحدت حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین‌ اختری افزود: علما می‌توانند با عمل خود در جامعه تغییر ایجاد کنند و توده‌ها را هدایت نمایند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)‌ با انتقاد از برخی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که در جهت تفرقه حرکت می‌کنند تاکید کرد: علما باید مقابل این حکومت‌ها بایستند و علیه آنها فتوا دهند، زیرا حرف‌ها و بیانیه‌هایشان در زمینه وحدت موثر است و موجب عقب نشینی افراطی‌ها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین‌ اختری در پایان گفت: امام خمینی (ره)‌ از ابتدای انقلاب بر وحدت تاکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری دائما علما را به وحدت دعوت می‌کنند.  

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha