شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024

معاون جدید پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، آشنایی محققان و پژوهشگران با زبان‌های زنده دنیا را ضروری دانسته وگفت: بدون تسلط بر زبان، نمی‌توانیم آن گونه که باید معارف شیعی را به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری ، امروز در مراسم تودیع ومعارفه برخی از مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،ابراز داشت: معنا ندارد یک پژوهشگر دینی با زبان زنده دنیا آشنا نباشد، ما با تسلط بر زبان و حضور در فضاهای آکادمیک و علمی جهان، می توانیم ایده خود را بهتر برای مردم دنیا مطرح کنیم.

* فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی ایجادشود

وی بااشاره به این که باید در مراکز تخصصی مانند این پژوهشگاه، برای اعضای هیئت علمی فرصت‌های مطالعاتی درنظر گرفته شود، خاطرنشان ساخت: تعمیق دانش و توسعه علمی اعضای هیات علمی، آشنایی با دستاوردهای فنی و علمی مدرن، بهره گیری از روش‌های جدید پژوهشی و تولید فکر و دانش از مهمترین مزایای فرصت‌های مطالعاتی به شمار می رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری افزود: اسلام شناسان و محققان برجسته حوزوی باید با خارج از کشور ارتباطات بیشتری داشته باشند.

*برحوزه های خارج ازکشور نظارت شود

معاون جدید پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین یادآور شد: باید ارتباط حوزه علمیه قم با حوزه های شیعی در سراسر جهان برقرار باشد؛ زیرا اگر ما ارتباط مستمر و قوی نداشته باشیم، ممکن است برخی حوزه ها به اسم شیعه در کشورهای دیگر، چیزی غیر از حقایق مکتب اهل بیت (ع) را مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری درپایان هشدار داد: شنیده می‌شود برخی افراد که دارای انحرافات فکری می‌باشند در خارج از کشور اقدام به راه اندازی حوزه های علمیه کرده و هیچ ارتباطی با حوزه های علمیه  قم و نجف ندارند؛ بنابراین رسالت ما بسیار سنگین است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha