سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 239722
۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۱

افتتاحيه دوره تربيت مبلغ، قرآن‌ محور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی، مسئولان و طلاب جامعه‌المصطفی در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، ، معاون فرهنگی تربيتی جامعة‌المصطفی(ص) العالميه، در افتتاحيه دوره تربيت مبلغ قرآن‌ محور گفت: جامعة‌المصطفی(ص) العالميه به عنوان يك شجره طيبه و نهال روييده از انقلاب اسلامی است كه عهده دار تعليم و تربيت مشتاقان فراگير علوم اسلامی در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صالح تصريح كرد: زيربنای دانش طلاب و دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی(ص) العالميه قرآن كريم و احاديث است.

معاون فرهنگی تربيتی جامعه‌المصطفی(ص) العالميه افزود: به عنوان يك هدف استراتژيك و بلند‌مدت؛ معرفی آموزه‌ها و معارف قرآن به زبان روز قابل فهم برای همه مردم جهان اعم از مسلمان و غير مسلمان از راهبردهای قابل تأكيد است.

وی با تأکید بر اجرا شدن سفارشات و راهنمایی‌های  مقام  معظم رهبری در جامعه‌المصطفی، اظهارداشت: از امتيازات جامعه‌المصطفی(ص) العالميه، درايت، نظارت و هدايت مستقيم مقام معظم رهبری بر آن است كه در مناسبت‌های مختلف، بر ايجاد زيرساخت‌های لازم، برای آشنا كردن طلاب با قرآن كريم تأكيد كرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال 89 از سوی رئيس جامعه‌المصطفی(ص) العالميه به سال پرداختن به قرآن كريم در صحنه بين‌الملل و نهضت قرآنی اعلام شد تصریح کرد: بدون شك نبايد اين خط مشی در حد يك شعار باقی بماند و بخش‌های مختلف اعم از پژوهشی، تربيتی و... بايد به معنی واقعی كلمه، برنامه‌هايی را برای عملياتی ساختن سال نهضت جهانی قرآن تدوين، طراحی و اجرا كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين صالح ادامه داد: در همين رابطه معاونت فرهنگی تربيتی جامعه‌المصطفی(ص) العالميه دوره تربيت مبلغ قرآن محور را با نظارت حجت الاسلام والمسلمين قرائتی بنا نهاده است.

معاون فرهنگی تربيتی جامعه‌المصطفی(ص) العالميه افزود: اين دوره با هدفی خالص، همراه با تقوا، بنیان نهاده شد.

*رساندن پیام قرآن به ملت‌های جهان وظیفه اجتماعی طلاب است

حجت‌الاسلام و‌المسلمين صالح، احساس وظیفه در مسئوليت‌های اجتماعی را از ديگر بخش‌های تقوا ناميد و گفت: مسئوليت‌های اجتماعی خود را فراموش نكنيم که برای طلبه، فهم، تدبر و عمل به قرآن كريم و رساندن پيام آن به ملت های جهان، یک وظیفه اجتماعی است.

معاون فرهنگی تربيتی جامعه‌المصطفی(ص) العالميه افزود: برگزاری اين دوره مقدمه ای برای انجام رسالت بزرگ ما و روشی برای گسترش و احيای قرآن در سطح بين‌الملل است.

گفتني است: دوره تربيت مبلغ قرآن محور با حضور بيش از 70 نفر از طلاب برگزيده غير ايراني از 15 مليت مختلف از 21 مرداد ماه به مدت سه هفته در مشهد برگزار مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha