چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دیدار مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به اخذ تصمیمات مشترک، منجر می شود که قطعا به نفع جهان اسلام، تشیع و نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله مجتهد شبستری در گفتگوي اختصاصي با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: دشمنان نسبت به این مساله آگاهی دارند و لذا تمام تلاش خود را برای شایعه و حاشیه سازی انجام می دهند و حال آنکه مردم، طلاب، علما و مراجع عظام تقلید برای استقبال از مقام معظم رهبری آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: تفرقه افکنان و دشمنان با ترویج شایعات بی اساس  و جعل افکار به دنبال آن هستند بر روابط میان مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید خدشه وارد کنند و مردم را دچار تردید نسبت به اصل نظام و انقلاب کنند و این درحالی است که دیدار مقام معظم رهبری و مراجع کلیه شایعات را خنثی خواهد کرد.

وی افزود: مردم قم در انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند و در تاریخ انقلاب همواره با حضورشان ولایتمداری خود را به جهانیان ثابت نموده اند.

امام جمعه تبریز گفت: سفر مقام معظم رهبری به قم منشاء برکات مادی و معنوی برای حوزه های علمیه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح تحول در حوزه از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: نسبت به تحقق تحول درحوزه که مورد توصیه مقام معظم رهبری بوده و امری ضروری است،اقدامات خوبی در حوزه علمیه قم انجام شده است و نمونه ای از این اقدامات تشکیل مدیریت‌هاي استانی حوزه هاست.

آیت الله شبستری به مساله تمرکز زدایی از حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: در این خصوص هنوز اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و این در حالی است که بازگشت به وطن، هجرت و تبلیغ از مسائل اصلی یک روحانی به حساب می آید.

وی افزود: امید است رهبر معظم انقلاب تدبیری بیاندیشند و موضوع کمبود روحانی در روستاها و کمبود اساتید برجسته در شهرستان ها با حمایت مراجع عظام تقلید رفع گردد.

امام جمعه تبریز گفت: قطعا مردم ولایتمدار قم همیشه در مقاطع حساس انقلاب پیشتاز بوده اند و سنگ تمام خواهند گذاشت و به فضل الهی پیش بینی می شود استقبال تاریخی صورت می گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha