شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مدیر مدرسه نائب الصدر رشت الگو قرار دادن سیره اهل‌بیت(ع) را عامل مهمی در شکل‌گیری خانواده‌‌های موفق و پدید آمدن جامعه سالم در ابعاد وسیع یک کشور دانست.

حجت‌الاسلام فرخ عبدی در گفت‌وگو با سرویس استان‌‌های مرکز  خبر حوزه با اشاره به نقش پدر و مادر در پرورش فرزندان، بیان داشت: دقت حضرت علی(ع) در انتخاب ام البنین(س) که در خانواده‌ای شجاع پرورش یافته بود و تربیت چهار فرزند دلاور توسط این بزرگوار که در کربلا شهید شدند، نشان از اهمیت نقش والدین در پرورش فرزندان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی، با اشاره به این که در میان فرزندان ام‌البنین(س) تنها حضرت عباس(ع) ازدواج کرده و صاحب دو فرزند بود، تصریح کرد: در حدود چهار تا پنج قرن تمام نسل‌های به جا مانده از حضرت ابالفضل(ع)، از شخصیت‌های برجسته زمان خود بودند که همگی مدیون تربیت مادر با کرامتی چون ام البنین(س) بودند.

مدیر مدرسه نائب الصدر رشت با اشاره به اینکه پایداری و استقامت ایران در هشت سال دفاع مقدس مرهون زنان با ایمانی است که عاشورا را سرمشق خود قرار داداه‌اند، اظهار داشت: عاشورا و زنان عاشورایی ثابت کردند، این قشر جامعه همواره نقش تعیین کننده‌ای در وقایع سرنوشت‌‌ساز تاریخی ایفا کرده‌اند.

این استاد حوزه با اشاره به آیات سوره نور درباره شیوه ارتباط زن و شوهر در خانواده خاطرنشان کرد: نخستین دست‌آورد تربیت فرزندان موفق و با ایمان صمیمیت پدر و مادر با یکدیگر و تلاش آنها برای جلوگیری از انتقال مشکلات به فرزندان است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در سفر طولانی پنج ماهه خود از مدینه به مکه و سپس به کربلا اهل‌‌بیت خود را به همراه آورد، این موضع را نشان دهنده غفلت نورزیدن امام(ع) نسبت به خانوده و فرزندان، حتی در بدترین شرایط توصیف کرد.

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه یکی از آفات مهم سرگرم شدن به اشتغال و توجه کردن صرف به مصالح مادی را دور ماندن از رسیدگی به نیازهای معنوی فرزندان و در نتیجه تربیت اشتباه آنان دانست.

مدیر مدرسه نائب الصدر شهرستان رشت در پایان با تأکید بر دوری از خود خواهانه برخورد نکردن زن و شوهر در تمامی شرایط زندگی اظهار داشت: مهر و محبت و وفاداری از عوامل مهم قوام بخشی و موفقیت خانوده و فرزندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha