سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 244562
۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۱

استاد دانشگاه قطر از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای معرفی اسلام در خلال بازی‌های جام جهانی 2022 که در قطر برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، دکتر قره داغی در دیدار آقای امام زاده رایزن فرهنگی ایران در دوحه ابراز داشت:ما از هم اکنون با همکاری وزارت اوقاف و امور دینی و وزارت کشور برای استفاده از وجهه فرصت آفرینی در معرفی اسلام و نیز مقابله با وجهه  تهدید آفرینی این امر اقداماتی را صورت داده ایم که از هم اکنون مشغول برنامه ریزی در حیطه جزئیات آن هستیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های ایران در راستای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای گفت: دست یابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در حقیقت دست یابی جهان اسلام به این تکنولوژی است.

وی افزود: دستیابی به این فناوری حق جمهوری اسلامی ایران است و اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در آخرین بیانیه خود در خصوص دست یابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای به صراحت از این مساله دفاع کرد.

استاد دانشگاه قطر خاطر نشان کرد:کشورهای مسلمان هریک دارای قدرت های قابل ملاحظه ای هستند که اگر این قدرت ها در کنار هم قرار گرفته و صف واحدی را تشکیل دهند مسلما یکی از بزرگترین و بی بدیل ترین قدرت های جهانی خواهند شد که ما باید تمامی سعی و تلاش خود را در راستای تحقق و عملیاتی نمودن این اتحاد مصروف نماییم.

آقای قره داغی در این ملاقات همچنین از مجموعه تلاش ها و زحمات آیت الله تسخیری در راستای تقویت پایه های فرهنگ وحدت و تقریب بین مسلمانان تشکر و تقدیر نمود.

آقای امام زاده نیز در در این نشست تاکید کرد:غربی ها واهمه دارند که پس از دست یابی ایران به انرژی هسته ای،سایر کشورهای مسلمان نیز از آن بهره مند شوند و این چیزی است که غرب خواستار آن نیست.

وی به میزبانی جام جهانی 2022 از سوی کشور قطر اشاره و تصریح کرد:در خلال برگزاری این بازی ها می توان به تبلیغ اسلام اقدام و مبادرت شود و چهره واقعی اسلام و فرهنگ اسلامی به همه جهانیان تبیین گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha