چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 246004
۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

در دیدار روز گذشته مقام‌معظم‌رهبری با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، چند تن از اساتید سطح عالی حوزه نیز از قم به تهران رفته بودند و در این مراسم شرکت کردند، آنچه در ادامه می‌آید حاشیه‌نگاری این دیدار از نگاه خبرنگار مرکز خبر حوزه، است.

* خیلی منظم!

قرار بود راننده ساعت پنج و بیست دقیقه بیاید، اما ظاهرا زیادی سرحال بود و زودتر آمد، دنبال بقیه هم کمی زودتر رفتیم و برایمان جالب بود که بر خلاف معمول قرار است زودتر حرکت کنیم. پس از خواندن نماز در یکی از مساجد شهر به طرف عوارضی قم تهران راه افتادیم، ساعت 6 آنجا بودیم، اما خبری از بقیه نبود، ظاهراً منظم بودن راننده کار دستمان داد و نیم ساعتی معطل شدیم.

* دلتنگی بعد از همجواری

سفر ده روزه مقام‌معظم‌رهبری به قم خیلی به دلمان چسبیده بود و گویی به حضور ایشان و اینکه هر روز در حرم سخنرانی داشته باشند عادت کرده بودیم. بسته شدن خیابان‌های شهر کوچکی مثل قم و ترافیک‌های طولانی برای اولین بار، شیرین شده بود، اما دو ماه دوری، دلمان را حسابی تنگ کرده بود و منتظر دیداری بودیم که بحمدالله حاصل ‌شد.

* کدام درب؟!

بعد از رسیدن به تهران نمی‌دانستیم از کدام درب باید وارد شویم بعد از چند تلفن و سرگردانی در خیابان‌ها بالاخره ورودی مورد نظر را پیدا کردیم و به آنجا رفتیم.

* دید و بازدید‌ها

ولادت پیامبر‌(ص) و امام جعفر‌صادق‌(ع) فضای معنوی خاصی ایجاد کرده و دید و بازدیدهای سیاسی هم رنگ و بوی تبریک عید گرفته است. برخی مسئولان همراه بقیه شرکت کنندگان از درب اصلی حسینیه وارد می‌شوند و برخی دیگر هم، قبل از ورود، جهت تبریک عید خدمت آقا رسیده‌اند و از درب‌های کنار جایگاه می‌آیند.

افرادی که با هم رفاقت بیشتری دارند، همدیگر را پیدا می‌کنند حال و هوای سالروز ولادت پیامبر‌(ص) شبیه عید فطر است و جمع مسئولان جمع است.

* غافلگیری حاضران

کم‌کم بیشتر مسئولان از راه می رسند و عده‌ای هم که همراه مهمانان کنفرانس وحدت خدمت آقا رسیده‌اند به حسینیه می‌آیند و در جای خود می‌نشینند.

بازار صلوات فرستادن گرم است و از سلامتی رهبری، شادی روح امام و شهدا گرفته تا وحدت مسلمین و نابودی استکبار همه را در بر می‌گیرد.

نگاه‌ها به سمت درب سمت چپ جایگاه است و زاویه دید عکاس‌ها هم اینطور القا می‌کند که آقا از آنجا می‌آیند. نیم نگاهی هم به درب سمت راست داریم. از بین جمعیت سرک می‌کشیم و هر بار که در باز می‌شود، حالت نیم خیز می‌گیریم.

شش دانگ حواسمان به سمت درب‌ها است که ناگهان با کنار رفتن پرده آقا از وسط جایگاه تشریف می‌آورند و غافلگیر می‌شویم.

حضور سران سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت در کنار رهبری همه را خوشحال کرده است و این از برکت میلاد رحمة‌العالمین است.

وقتی عده‌ای بر سینه می‌زنند و شعار می‌دهند « حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، آقا هم با آنها هم نوا شده و چند لحظه‌ای بر سینه می‌زنند.

* قرآن و صحبت‌های رییس جمهور

کریم منصوری آیاتی از سوره فتح و آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ ...» (الفتح:29) را تلاوت می‌کند. احمدی نژاد هم قبل از سخنرانی از آقا اجازه می‌گیرد و  آقا با حرکت سر تایید می‌کنند.

همه چیز آماده است، تلاوت قرآن هم دل‌ها را آماده  کرده تا از سخنان رهبری نهایت بهره را ببریم.

* بیداری اسلامی محور بیانات رهبری

مهمترین نکته‌ای که آقا به آن اشاره می‌کنند، بیداری اسلامی است اول به غنا و جهان شمولی اسلام اشاره می‌کنند و می‌گویند: «اگر بشر آگاهی بیشتری داشت و اسلام را ‌می‌شناخت و پیام او را می‌دانست امروز صفحه تاریخ بشر صفحه دیگری بود...... و سپس تاکید می‌کنند که اشکال از مسلمانی ماست و گرنه همه جهان، به اسلام گرایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه، راه حل مشکلات منطقه را، بیان می‌کنند و می‌گویند:«وظیفه عالمان دین، نخبگان علمی و دانشگاهی خیلی سنگین است اینها باید نگذارند دستگاه استکبار با وسایل  گوناگونی که دارد، این حرکت عظیم ملت‌ها را مصادره کند و قیام مردم آنها را سرقت کند»

این جلسه هم از تکبیر ما و شعارهای بی جا خالی نیست، البته نه آقا سخنان خود را قطع می‌کنند و نه حاضران همراهی می‌کنند.

آخرین سخن آقا خطاب به ملت ایران است و با اشاره به آرمان‌ این ملت، حرکت ملت‌های مسلمان را در گوشه و کنار جهان به این سمت ارزیابی می‌کنند.

* مرتضی سعیدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha