یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

هنوز مدت زیادی از شیطنت و به معنای صحیحش نامردی خبری از سوی بی بی سی فارسی نمی گذشت که این شبکه به دست خودش و در همان زمینه ای که شیطنت کرده بود مفتضح شد.

* ماجرا از آنجا آغاز شد که ...

حوزه‌نیوز: ماجرا از آن جا آغاز شد که بعد از خطبه تاریخی و مهم رهبر معظم انقلاب درباره حوادث مصر و تونس در دانشگاه تهران و استقبال شخصیت‌ها و نهادهای اسلامی از این بیانات ، شبکه بی بی سی فارسی در دروغی آشکار و شیطنتی خبری اعلام کرد که اخوان المسلمین ، در بیانیه ای نسبت به اظهارات ولی امر مسلمین واکنش منفی داشته است.

البته این دروغ آنقدر شاخدار بود که این خبر ، فقط در رسانه‌های معاند فارسی زبان انعکاس داشت و اثری از این خبر جعلی در پایگاه‌های اصلی خبری در جهان اسلام و پایگاه‌های عربی دیده نشد و مهمتر از همه آنکه مراجعه به پایگاه رسمی اخوان المسلمین (www.ikhwanonline.com) نشان می داد که هیچ گونه تعریضی چه مستقیم و چه غیر مستقیم به رهبر عظیم الشان انقلاب صورت نگرفته است.

* بی بی سی به دست خودش در این زمینه رسوا شد

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و گویا اینگونه مقدر شده بود که بی بی سی فارسی که عملا ثابت کرده در خدمت دشمنان ایران و ایرانیان است ، به دست خودش در این زمینه مفتضح و رسوا شود به طوری که دکتر کمال الهلباوی (از رهبران جنبش اخوان المسلمین که سالهاست به علت مخالفت با حسنی مبارک از مصر خارج شده و در لندن زندگی می کند)، در مصاحبه با این شبکه انگلیسی ، رسما و صریحا اعلام کرد: "من از امام خامنه ای تشکر می کنم ...  من امیدوارم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشته باشم."

تمام این ماجرا بهانه ای شد تا اصل مطلب را از دکتر کمال الهلباوی جویا شویم.

* به من گفتند طبقه چهارم هستیم

الهلباوی در مصاحبه با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ابراز داشت : من برای تحلیل حوادث مصر در بی بی سی عربی حاضر شده بودم که یک خانمی با من تماس گرفت و گفت : ما از بی بی سی فارسی تماس می گیریم و در طبقه چهارم هستیم . من به آنها گفتم که فارسی بلد نیستم، اما گفتند که از مترجم استفاده می کنیم.

وی افزود: تصور من این بود که مصاحبه پیرامون حوادث مصر خواهد بود، اما آنها در رابطه با خطبه امام و رهبر ، سید علی خامنه ای از من سوال کردند.

دکتر کمال الهلباوی گفت : گویا آنها منتظر بودند تا من مطالب غیر واقعی درباره ایران را مطرح نمایم که به هدف خود نرسیدند.

* آنچه را خدا بر زبانم جاری کرد  بیان کردم

وی خاطر نشان کرد: آنها سوالاتی از من پرسیدند و من هم آنچه را خدا بر زبانم جاری کرد بیان کردم که چه بسا با اهداف آنها سازگاری نداشت.

این عضو جنبش اخوان المسلمین در پایان با اشاره به خطبه‌های رهبر معظم انقلاب و تحلیل ایشان از حوادث منطقه گفت: آن خطبه‌ها بسیار عظیم و مهم بود و من از این بابت که یک مقام بلند پایه و رسمی آن هم به زبان عربی از قیام مردم مصر حمایت می کند خوشحال شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha