شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 248299
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷

مراسم سوگواری فرارسیدن ایام فاطمیه، با حضور علما، فضلاء، طلاب و اقشار مختلف مردم در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از خطبا و وعاظ، در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، اظهارداشت: کتاب های فراوانی درباره شخصیت حضرت زهراء(س) تالیف و تدوین شده است که یکی از آنها «موسوعه الکبری فی فاطمه الزهراء(س)» است که در 25 جلد ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگ بانوی عالم را تبیین کرده است.

وی افزود: در قرآن کریم، بیش از 7 آیه و در کتاب های روایی بیش از 50 روایت معتبر و 15 حدیث منقبتی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) بیان شده که علامه امینی در همه آنها را در کتابی جمع آوری و به تبیین پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: در همه آیات و روایاتی که درباره حضرت فاطمه زهرا(س) نقل شده این روایت از پیامبر(ص) است که فرمودند: «فاطمه بضعه منی و من اذاها فقد اذانی ...» چشمگیر تر است و بیش از 30 روایت معتبر این مضمون را نقل کرده اند و 48 محدث سنی نیز از قرن اول تا قرن دهم این روایات را در کتاب های خود آورده اند.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) چشم عالم و فاطمه زهرا(س) نور چشم پیامبر است و اولین کسی که وارد بهشت می شود حضرت زهرا است و هرکسی به او بغض بورزد کافر است.

خطیب این مراسم ادامه داد: زیارت حضرت زهرا(س) مانند زیارت حضرت محمد مصطفی(ص) است و کسی که بر فاطمه(س) صلوات بفرستد، گویا بر پیامبر(ص) فرستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: بر اساس روایات صحیح و معتبر، حضرت فاطمه(س) واجب الاطاعه است و همه جن وانس و پرندگان و حیوانات و پیامبران الهی و ملائکه باید مطیع او باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد حوزه به فقه وجودی حضرت فاطمه(س) بپردازد تا شخصیت این بانوی ارزشمند جهان اسلام بهتر و بیشتر برای مردم دنیا تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha