شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

جنایات حکومت بحرین و آل سعود عربستان در بی حرمتی به مساجد و قرآن ها موجب خشم شدید مردم بحرین شده است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین همنوا با انبوه جمعیت تظاهرکننده بر ضد آتش‌سوزی قرآن کریم و انهدام مساجد گفت: هجوم به مساجد و حسینیه‌ها و منهدم کردن آن‌ها، تجاوزی آشکار و هتک حرمت دین مبین اسلام و نهایت بی‌حرمتی به مسلمانان است.

*مسئولیت بازسازی مسجد بر عهده کیست

وی که در در مسجد امام صادق علیه السلام در منامه سخن می گفت، تأکید کرد: مسؤولیت بازسازی مسجد شرعا بر عهده کسی است که آن را ویران کرده است.

رهبر شیعیان بحرین ابراز داشت: همه مسلمانان از حرمت و قداست مسجد و قرآن کریم آگاهند، چرا امروزه این حرمت نگاه‌داشته نمی‌شود؟

* انهدام مسجد، آن را از وقفی‌ بودن خارج نمی‌کند

آیت الله عیسی افزود: قداست مسجد همیشگی است و انهدام آن ، این زمین موقوفه را از وقفی بودن خارج نمی‌سازد و هرگونه تصرف مالکانه در آن شرعا باطل است.

بنابر اعلام رسانه های بحرین ، مردم بحرین روز جمعه ، پس از برگزاری نماز ، در اعتراض به آتش‌سوزی قرآن کریم و انهدام مساجد راهپیمایی کردند.

* شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان بحرینی

نیروهای سعودی و بحرینی با استفاده از گازهای اشک‌آور و شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان از درون بالگردهایی که در ارتفاع پایینی پرواز می‌کردند اقدام به سرکوب این تظاهرات کردند.

بر پایه این گزارش ها ، راهپیمایی دیگری از مسجد امام صادق علیه السلام منطقه دراز در غرب منامه نیز به‌راه افتاد و در آن صدها تن شرکت کردند و بر ضد انهدام مساجد و هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم شعار سردادند.

شبکه تلویزونی العالم تصاویری از برخی افراد را منتشر کرد که در زمین مساجد ویران شده نماز می‌خواندند و نیز اتومبیل‌های شهروندان بحرینی به چشم می‌خورد که نیروهای امنیتی بحرین شعارهایی به طرفداری از نظام روی آن‌ها نوشته بودند.

رسانه ها همچنین از حضور پررنگ نیروهای امنیتی در ورودی شهرهای ستره، عکر، نویدرات و معامیر به‌منظور سرکوب تظاهرات خبر داد.

* مساجد ما همه هستی ماست

ائتلاف 14 فوریه از مردم خواسته بود روز جمعه که "جمعه قرآن" نامگذاری شده بود ، در همه نقاط بحرین برای شرکت در تظاهرات به خیابان‌ها بیایند.

مخالفان خارج‌نشین رژیم بحرین نیز در اعتراض به انهدام مساجد از سوی مقامات منامه برای راه‌اندازی یک کمپین بین المللی با شعار "مساجد ما همه هستی ماست" فراخوان دادند.

جوانان بحرینی اعتصاب غذایی یک هفته‌ای خود را در محکومیت تجاوز به مقدسات اسلامی و انهدام مساجد که در مساجد روستاها و خود منامه برگزار کرده بودند به پایان بردند. آن‌ها به منظور محکومیت اقدامات انهدام مساجد در شهرها و روستاهای کشور از سوی نیروهای بحرینی و سعودی از مردم دعوت به اعتصاب غذایی کرده بودند.

* دولت جنایتکار بحرینب و نشان دادن خباثت رسانه‌ای

این درحالی است که تلویزیون دولتی بحرین ، در حرکتی عجیب ، اعتراض کنندگان را عامل آتش‌سوزی و انهدام مساجد معرفی کرد!مجری برنامه تلویزیون دولتی هم که قیافه حق به جانب گرفته بود ، گفت: اسلام از کسی که دست به چنین اقداماتی می‌زند بیزار است و چنین شخصی از دایره انسانیت بیرون است و باید شناسنامه او باطل شود.

خاطر نشان می شود مردم عراق، لبنان،ایران،استرالیا، هند و چندین پایتخت اروپایی نیز همزمان با مردم بحرین دست به تظاهرات زدند و هتک حرمت قرآن و مساجد را محکوم کردند.

*اقدامات آل‌خلیفه شبیه اقدامات صهیونیست‌هاست

شیخ حسام شعیب از علمای سوریه نیز ضمن محکوم کردن سکوت جهان در برابر کشتارها و تجاوزات بحرین، اظهار داشت: تجاوز به مقدسات اسلامی که در بحرین شاهد آن هستیم مشابه اقداماتی است که در فلسطین اشغالی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می‌گیرد.

شیخ حمزه منصور دبیر کل جبهه عمل اسلامی اردن هم بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی در بحرین از جمله انهدام مساجد و مراکز عبادی و به آتش کشیدن قرآن کریم را محکوم کرد.

وی ابراز داشت: این هتک حرمت‌ها بر اساس نقشه‌هایی صورت می‌گیرد که به دست دشمنان طراحی می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha