پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: مباحث آموزشی در حوزه‌های علمیه باید پژوهش محور و کاربردی باشد، زیرا آینده حوزه برای گسترش دین در گرو تربیت نیروهای کارآمد و مسلط به مسائل روز است.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد در جمع مدیران مدارس علمیه استان گلستان تصریح کرد: مدارس علمیه در آموزش پژوهش محور نقطه آغاز و مبدا هستند.

به گفته وی، فعال شدن انجمنهای علمی و معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه موجب گسترش فرهنگ تحقیق در بین طلاب می‌شود.

وی با اشاره به موج گستره شبهات علیه دین و تشیع، خاطرنشان کرد: برای اینکه پاسخهای روزآمد به شبهات داشته باشیم، باید طلاب به دانش روز و زبان نسل جوان آشنا باشند که این مهم در گرو سخت‌کوشی و تلاش مجاهدانه عالمان روشن بین و بصیر ماست.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: اگر می‌خواهیم برای شبهات مطرح شده جواب منطقی داشته باشیم باید به فکر تربیت نیروی انسانی کارآمد و باسواد در حوزه‌ها باشیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: یقینا در ده سال آینده موج شبهات علیه دین اسلام بسیار بیشتر خواهد شد که حوزه‌های علمیه باید با علم به این موضوع، از امروز به فکر تربیت طلاب فهیم و باسواد بیشتری باشند.

وی تقویت روحیه پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه را تنها راه مبارزه با شبهات عنوان کرد و افزود: با پژوهشهای کاربردی و هدفمند می‌توان پاسخ همه شبهات را داد چرا که دین اسلام دین منطق و استدلال است.

* طلبه مطلوب اسلام ناب محمدی‌(ص)

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد در جمع طلاب گلستان نیز گفت: اخلاص و سخت کوشی از ویژگی‌هایی است که طلاب باید به آن آراسته باشند.

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر مدیریت نخبگان دانشگاهی و حوزوی بر امور کشور ، خاطرنشان کرد: طلاب باید از همان سال اول تحصیل علوم دینی  نقطه هدف و تعالی خویش را بزرگ تعریف کرده تا بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد ، طلبه مطلوب اسلام ناب محمدی (ص) را طلبه ای دانست که با تمام توان در جهت یادگیری و پژوهش گام بردارد و با دانش محوری به تحصیل خود جهت بخشند.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حرکت عظیم نهضت اسلامی که منجر به انقلاب اسلامی و موجی بیداری اسلام در سراسر جهان شده مدیون همت و تلاش علمی و مجاهدت‌های بزرگی از علما نظیر امام، شهید مطهری و علامه طباطبایی و سایر شخصیتهای هم عصر بوده است.

به گفته وی اگر ما بتوانیم چند هزار شخصیت معنوی و مجاهد همچون این بزرگان تربیت کنیم اتفاق مبارکی در جهان خواهد افتاد.

وی از استادان حوزه و طلاب جوان خواست به مقوله تحقیق و پژوهش توجه جدی کنند و فرهنگ تحقیق باید در بین همه طلاب نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha