جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

اردوی متمرکز طلاب ممتاز سطح یک قم با حضور 191 طلبه از سوی مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم در حال برگزاری است.

حجت­الاسلام امیدیان در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، گفت: مدرسه علمیه امام باقر (ع) را متولی اجرای اردوی متمرکز طلاب ممتاز سطح 1 قم در دو سال گذشته است و در سال تحصیلی جاری از تاریخ دوم خردادماه به مدت شش روز، 513 طلبه ممتاز علاقه‌مند برای شرکت در اردوی تابستانی مشهد نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به ظرفیت محدود پذیرش طلاب، گفت: از میان طلابی که برای شرکت در اردو نام‌نویسی کردند، تنها 191 طلبه پس از انجام مصاحبه برای حضور در این اردو انتخاب شدند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: این اردو از تاریخ سوم تیر به مدت 38 روز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود و طلاب پس از حضور در کلاس‌های ارتقایی و برگزاری امتحانات،‌ پیش از ماه مبارک رمضان به قم مراجعت می کنند.

وی با اشاره به دروس ارائه شده در این اردوی تابستانه، ادامه داد: در این اردو دروس نحو پایه2، نحو و تجزیه و ترکیب پایه3، اصول، ‌عقاید و نهج‌البلاغه پایه4، فقه، عقاید و نهج‌البلاغه پایه5 و فقه، نهج‌البلاغه، آیین نگارش، علوم قرآن و فلسفه در پایه‌ 6 به طلاب ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام امیدیان با اشاره به  برنامه‌های فرهنگی اردو، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی، استفاده از محضر اساتید اخلاق حوزه می باشد که با استقبال خوب طلاب همراه شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی چون استخر شنا، سالن فوتسال، برگزاری مسابقه پیامکی بهترین جملات در باره اعیاد رجب و شعبان و‌ مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسئله حجاب شهید مطهری» از دیگر برنامه‌های اردو می‌باشد.

* فعالیت‌ها مدرسه امام باقر(ع)

حجت­الاسلام امیدیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی 90-89 مدرسه علمیه امام باقر(ع)، اظهار داشت: برنامه‌های درسی این مدرسه همچون سال‌های گذشته بر اساس برنامه‌ آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد و طلاب نیز به صورت جدی در کلاس‌ها حضور یافتند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های این مدرسه، افزود: برای تقویت مبانی فکری طلاب و تثبیت آموزه‌های تحصیلی آنها، امتحانات هفتگی  مستمر برگزار می شود که با این کار، علاوه بر تثبیت آموزه‌‌ها، اساتید نیز با سطح توانایی  و رشد علمی طلاب آشنا می‌شدند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام باقر(ع) تعداد طلاب این مدرسه را 270 نفر عنوان کرده و ادامه داد: این تعداد طلبه در پایه‌های اول تا ششم زیر نظر  27 استاد مشغول تحصیل هستند.

*آموزش پژوهش­محور

وی در ادامه آموزش پژوهش­محور را رویکرد مدرسه علمیه امام باقر(ع) دانسته و اذعان داشت: با توجه به جایگاه پژوهش در علم آموزی، برنامه‌های این مدرسه بر اساس آموزش پژوهش‌محور اجرا می‌شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام باقر(ع) در پایان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری طلاب از فرصت‌ها، ابراز داشت: یکی از توصیه‌های بزرگان که همواره بر آن تأکید داشتند، پرهیز طلاب از مسائل حاشیه ای ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha