چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

دشمن لحظه‌ای دست از توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی و شیعه بر نمی‌دارد و در این راه ارتباط مردم با روحانیت و مساجد می‌تواند توطئه‌ها را نابود کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آشتیانی، عصر روز گذشته در بیست‌ودومین همایش ائمه جماعات استان قم با جامعه مدرسین حوزه به تلاش گسترده دشمن در راستای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرده و گفت: دشمن از طریق ماهواره تلاش‌های گسترده‌ای برای آسیب‌زدن به نظام اسلامی و از بین بردن ارزش‌‌های دینی انجام می‌دهد، تا آنجا که گفته می‌شود «در نماز جمعه‌ها شرکت نکنید، مساجد را خلوت کنید».

*هنجارشکنی در یکی از پارک‌های تهران!

وی با اشاره به هنجار شکنی صورت گرفته در یکی از پارک‌های تهران، اظهار داشت:‌ از طریق همین ماهواره‌ها تعدادی پسر و دختر که وضعیتی بدتر از عریان داشتند، با تفنگ‌های آب‌پاش به صورت مختلط آب بازی کردند و می‌خواستند این کار را  در پارک‌های دیگر نیز انجام دهند؛ به گونه‌ای که حرمت ماه مبارک رمضان را نیز بشکنند که نیروی انتظامی وارد عمل شد و جلوی این کار را گرفت.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه‌ با تأکید بر این که دشمن لحظه‌ای دست بردار نیست،‌ خاطرنشان کرد: اگر پیشرفت‌های قابل توجه درعرصه‌های مختلف علمی و تسلیحاتی نبود، دشمن به ما حمله کرده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز نیز برنامه دشمن این است که ابتدا سوریه که با ایران در ارتباط است رابگیرند و در ادامه به ایران حمله کنند.

وی افزود: استکبار و عوامل آن می‌خواهند نور نظام،‌ولایت و شیعه را خاموش کنند، ولی تا زمانی که انسان‌های متدین و مخلص  و اهل قیام هستند، رحمت و نعمت خداوند شامل حال شیعیان می‌شود.

*مساجد را آباد کنید

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آشتیانی در ادامه خطاب به ائمه جماعات استان گفت: مساجد را آباد کنید و مردم به ویژه نسل جوان را جذب مساجد نمایند و با آنها ارتباط صمیمانه داشته باشید.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه‌ خاطرنشان کرد:‌ اگر مردم با مساجد و روحانیت در ارتباط باشند، تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌ها نابود می‌شود.

وی در ادامه ماه مبارک رمضان را ماه رحمت خداوند معرفی کرده و بیان داشت: در ماه رمضان رحمت و توجهات خداوند بیشتر شامل حال  انسان می‌شود؛ از این رو  این ماه را ماه رحمت می‌نامند؛ ماهی که در آن گناهان بخشوده می‌شود و انسان باید آن را فرصتی برای نزدیک شدن به خدا بداند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آشتیانی با  بیان این که غفلت از یاد خدا موجب بسته شدن درب‌های رحمت الهی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها ایمان خود را قوی کنند و در برابر معصیت‌ها ایستادگی نمایند، رحمت‌های خداوند برای بندگان سرازیر می‌شود.

وی با اشاره به اسباب رحمت خداوند ادامه داد:‌ اقامه نماز و زکات، اطاعت از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، انس با قرآن و استغفار، رحمت الهی را شامل حال انسان می‌کند و گناه و غفلت از خدا موجب بسته شدن  درب‌های رحمت الهی می‌گردد.

*خدمات حضرت خدیجه (س) به اسلام

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان با اشاره به نزدیک شدن رحلت حضرت خدیجه(س)، ضمن تسلیت رحلت این  بانوی بزرگوار اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) در 25سالی که در کنار رسول‌الله (ص) بود، تمام اموال و دارایی‌ها و حمایت‌های خود را در خدمت ایشان قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha