یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان وجود ماهواره در منازل را ایجاد کننده جنگ نرم برای اسلام شیعی و باعث تخریب و از هم گسستگی خانواده عنوان کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، طی سخنانی در دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات یاقوت آسمانی که در سالن موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت  (ع) برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: وجود ماهواره، قبح وزشتی بسیاری از مسائل را در جامعه از بین خواهد برد و وظیفه شرعی مسلمانان اصلاح در این امور است.

وی همچنین زیاده طلبی خانواده، اخلاق بد، عدم سازش زن و مرد و وجود ماهواره در منزل را از مسائل ایجاد ناسازگاری، نبود آرامش و در نهایت منجر به طلاق عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه  به بررسی موضوع ازدواج، مشکلات و راهکارهای آن پرداخت و اظهار داشت: خداوند زن و مرد را برای رسیدن به آرامش آفرید و اولین مسئله خداوند در قرآن کریم اصل ازدواج است.

وی با ذکر آیه ای از سوره روم خاطرنشان کرد: هنگام جاری شدن عقد در روی زمین بین زن و مرد پیمان الهی در آسمان چهارم همانند عقد روی زمین جاری خواهد شد و این نشان اهمیت ازدواج نزد پروردگار است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ازدواج را یک پیمان الهی دانست و افزود: پیمان ازدواج تنها میثاق غلیظی است که خداوند در قرآن کریم از آن یاد کرده است.

وی میثاق غلیظ را به عنوان پیمان محکم و مستحکم در ازدواج معرفی کرد و گفت: در صورت نبود آرامش بین زوجین تجدید نظر، اصلاح و بازنگری در وظایف زن و مرد از راههای ایجاد آرامش است.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی اساس دین اسلام و اصل ازدواج را ایجاد مؤدت و رحمت بیان و خاطر نشان کرد: ایجاد محبت از وظایف زن و مرد و ابراز محبت مهمترین وظیفه مردها است.

وی با ذکر روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: در صورت ابراز محبت و علاقمندی مرد نسبت به همسرخود، محبت هیچ زمان از قلب زن پاک نخواهد شد و محبت امری قلبی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در خاتمه گفت: صحیح و درست صدا زدن زوجین و انجام فعالیت و کار در منزل مهمترین وظایف مرد نسبت به همسر و تحکیم خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha