جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری به تشریح برنامه‌های این استان در جهت توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی حوزوی در این استان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خدابنده در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، گفت: تمامی مدارس علمیه استان از 26 شهریورماه درس‌های خود را با برگزاری برنامه افتتاحیه آغاز می‌کنند.

وی افزود: دو مدرسه جدید با نام‌های مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) مربوط به بخش عشایری و مدرسه علمیه ثقلین شهر کیان نیز در آغاز سال تحصیلی جدید، راه اندازی می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به 350 نفر برای ورود به مدارس علمیه استان ثبت نام کردند که از این تعداد و پس از برگزاری مراحل پذیرش، 150 نفر پذیرفته شدند که از آغاز سال تحصیلی، تحصیلات حوزوی خود را آغاز می‌کنند.

وی از برگزاری طرح‌های مختلف به منظور افزایش سطح فعالیت‌های فرهنگی و اخلاقی وجانبی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهارداشت: یکی از فعالیت‌های مهمی که از سال گذشته در بین مدارس علمیه استان کلید خورد، افزایش برنامه‌های مربوط به تهذیب بود که فعالیت‌های خوبی در این بخش انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با استفاده از مدرسین اخلاق، برنامه‌های گسترده ای را در این بخش برگزار کنیم.

وی آموزش سطح سه دروس حوزوی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر برنامه‌های امسال مدارس استان ذکر کرد و گفت: راه اندازی سطح 2 حوزه در فارسان از دیگر برنامه‌هایی است که امسال به منظور افزایش سطح تحصیلات حوزوی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده راه اندازی « مدرسه جامع استانی » را از مهم ترین فعالیت‌های امسال استان در بخش حوزوی ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، مجموعه ای کامل از مرکز مدیریت، مجتمع‌های قرآنی، فرهنگی و غیره در این استان بوجود خواهد آمد.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای توسعه مدارس علمیه استان پیگیری می‌شود، راه اندازی مدرسه علمیه در شهر «بن» است که امیدواریم با ایجاد این مرکز علمی، پذیرای علاقه مندان تحصیل علوم دینی در نقاط مختلف استان باشیم.

وی گفت: از دیگر برنامه‌هایی که توسط مدیریت حوزه استان، به منظور افزایش فضای فرهنگی و حوزوی استان پیگیری می‌شود، تلاش در جهت احداث مجموعه اردوگاه فرهنگی و آموزشی در شهر « گهرو» است که با تکمیل نهایی در سطح کشوری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha