چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نکونام تصریح کرد:‌ امروز مسئولیت و رسالت بانوان طلبه در مقابله با فساد و فحشا و بدحجابی بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، این استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز طی سخنانی در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه الزینب (س) یزد با اشاره به مطلب فوق گفت:‌ متأسفانه امروزه تمام عوامل فحشا و منکرات در سراسر جهان از طریق سایت‌های اینترنتی به سوی ما سرازیر است و ما نباید نسبت به این هجمه‌ها بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به انتقاد از مظاهر بدحجابی در سطح  جامعه گفت:‌ همه ما به ویژه بانوان طلبه مسئولیت داریم که به عنوان شیعیان امیرالمؤمنین در حراست از بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه کوشا بوده و با مظاهر فساد و بدحجابی به مقابله برخیزیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین با تأکید بر لزوم رعایت تقوا و محاسبه نفس در امور اجتماعی و شخصی اظهار داشت: تأکید  اولیای دین بر این است که کوچک‌شمردن گناهان و مخالفت با حکم الهی، انسان را به بدبختی می‌کشاند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به سابقه دیرینه مذهبی شهر یزد گفت: این شهر در طول تاریخ شخصیت‌های بسیار بزرگی چه در عالم سیاست و چه در عرصه فقاهت و مرجعیت به دنیای شیعه معرفی کرده است که از آن جمله می‌توان به مرحوم آیت‌الله‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری و مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید محمد کاظم یزدی صاحب عروة الوثقی اشاره کرد

وی بیان داشت: حضرت امام (ره) که انقلاب عظیم اسلامی را پایه ریزی کرد خود از شاگردان برجسته مکتب مرحوم آیت‌الله‌العظمی حائری یزدی بوده است.

این استاد حوزه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مطالعه کتاب شریف نهج البلاغه و نیز کتاب جهاد نفس و رسائل الشیعه از سوی خواهران طلبه شد و گفت: بسیار خوب است که ما مقید باشیم هر شبانه روز چند سطری از این کتاب ارزشمند را مطالعه کرده و دستورات آنها را در زندگی خود به کار ببندیم.

وی همچنین با تأکید بر این که لازمه شیعه بودن ما پیروی از دستورات ائمه اطهار (ع) است خاطرنشان کرد: بانوان ما وقتی می توانند ادعای شیعه‌بودن امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (س) را داشته باشند که رفتار و افکار و حجابشان برگرفته از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha