پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

آرزوی چهل ساله مسلمانان دانمارک با صدور مجوز ساخت نخستین مسجد به واقعیت پیوست اما از نکات مربوط به ساخت این مسجد، سنگ اندازی و تلاش مشترک وهابی ها و منافقین برای جلوگیزی از ساخت این مسجد بود.

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) در گفتگو با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: ساعت 6:24 عصر روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان، نتیجه رای گیری اعضای شورای شهر کپنهاگن اعلام شد، شیعیانی که در انتظار نتیجه، از ظهر آن روز در مقابل شهرداری تجمع کرده بودند، بسیار شادمان شده و فریاد الله اکبر سر دادند و به یکدیگر تبریک می گفتند و هرگز آن لحظه را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خادمی افزود: این مسجد که مزین به نام امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) خواهد بود، نخستین مسجدی است که از طرف شیعیان در اسکاندیناوی ساخته می شود.

وی گفت: در دانمارک پافشاری بسیاری وجود داشت تا اجازه تاسیس مسجد داده نشود و حدود چهل سال است که همه نمایندگان کشورهای مسلمان به دنبال تاسیس مسجد بودند، بسیاری از کشورهای غیر شیعی در این امر نیز پیش قدم بودند اما موفق به دریافت مجوز نشده بودند.

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) در دانمارک گفت: مخالفت شدیدی از سوی گروه های مختلف ضد دین و همچنین وهابی ها بویژه منافقین که متاسفانه سعی می کردند، این اقدام را سیاسی کنند، در طول مدت پیگیری شاهد بودیم، همه این ها یک پارچه دست به دست هم داده بودندکه این مسجد ساخته نشود، الحمدالله به واسطه روشنگری ها و انجام مصاحبه های مختلف در جهت رفع شبهات و همچنین با درایتی که مسئولان شورای شهر و شهردار کپنهاگ داشتند در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان ساعت شش و بیست دقیقه با 32 رای در مقابل 9 رای مخالف و 2رای ممتنع مجوز ساخت صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین خادمی افزود: به صورت معجزه آسایی این اجازه صادر شد و اگر خیرین به ما کمک کنند، انشاء الله اولین مسجد به نام مولی امیرالمومنین علی بن ابی طالب( ع) در دانمارک خواهد بود.

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) گفت: این مسجد در سه طبقه تأسیس می شود و در جوار آن مدرسه، حوزه علمیه، سالن کنفرانس و کتابخانه نیز دایر و درحقیقت بزرگترین مسجد اسکاندینابی خواهد شد.

وی افزود: زمین مسجد 2937 مترمربع در یکی از نقاط بسیار خوب شهر کپنهاگ که هم اکنون در حال تنظیم قرارداد با یکی از شرکت های دانمارکی جهت ساخت آن بر اساس نقشه مهندسین اصفهانی با معماری اسلامی هستیم.

 

وی در پایان به تلاش نمایندگان کشورهای مصر ، عربستان، مراکش و لیبی جهت ساخت مسجد در دانمارک اشاره کرد و گفت:  هنوز مجوزی برای آنان صادر نشده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha