چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

كارگاه‌هاي تقرير نويسي درس خارج در سه گروه به همت مديريت پژوهش حوزه علميه خراسان در مدرسه علميه عالي نواب مشهد به اتمام رسيد.

حجت الاسلام سيد حميد علوي در گفت و گو با خبرنگار سرويس استان‌هاي مركز خبر حوزه، با اعلام اين خبر افزود: اين كارگاه‌ها به مدت سه هفته از 9 آبان الی 28 آبان با حضور حدود 350 نفر از طلاب خارج خوان، برگزار گرديد.

وي اظهارداشت: در اين دوره كه با هدف توانمندسازي طلاب سطوح عالي در جهت توليد و ارائة تقريرات قابل‌استفاده و چگونگي استفاده از دفاتر و تقريرات، پس از تدوين مطلوب آنها، برپا گرديد، حاضرين با شيوه‌هاي گوناگون درس خارج و منابع مورد نياز آشنا شدند.

مدير پژوهش حوزه علميه خراسان، با اشاره به الزامي بودن اين كارگاه براي طلاب سال اول خارج، خاطرنشان كرد: مقطع درس خارج در واقع آخرين مرحلة تحصيلي و يك گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد مي‌باشد كه در اين مرحله، يكي از بايسته‌هاي اساسي هر دانش‌پژوه حضور در درس خارج و مكتوب‌نمودن بيانات استاد است و اگر به نحو شايسته مديريت شود، مي‌تواند منشأ آثار مفيد از جمله دست‌ به‌ قلم‌ شدن حرفه‌اي آنان شود.

حجت الاسلام علوي، افزود: بر اساس اين نياز و ضرورت اجتناب‌ناپذير، مديريت پژوهش حوزه علميه خراسان اين گارگاه‌ها را برگزار نمود.

وي يادآور شد: در اين دوره، فصولي مانند تاريخ تحولات مكاتب و منابع فقه و اصول، جايگاه شناسي درس خارج، اصول و فنون تقرير نويسي و نيز روش حل مسئله در فقه و اصول، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha