شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) آذربایجان شرقی از پیگیری اجرای طرح‌های تربیت مربی مهدوی در استان خبرداد.

عباس دانش آموز در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به این که فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف در حال برگزاری است، اظهارداشت: این فعالیت‌ها با محوریت بحث‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه مهدویت پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تعامل مناسب این بنیاد با حوزویان استان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل مناسبی با حوزویان ایجاد شده است و در این زمینه نیز فعالیت‌های مشترکی با حضور طلاب در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به طرح‌های میان مدت و بلند مدت برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه در بخش آموزش اشاره کرد.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) آذربایجان شرقی تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت مربی در مدرسه علمیه صادقیه، یکی از همکاری‌های مشترک با حوزویان استان بود که در این دوره، تعدادی از طلاب این مدرسه با گذراندن دوره تربیت مربی مهدویت به جمع مربیان بومی استان در مباحث منجی گرایی پیوستند.

وی ادامه داد: تا کنون با برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی مهدویت، 30 نفر از طلاب استان به طور تخصص آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که از وجود آنان در همایش‌ها، دوره‌های آموزش مقدماتی و تکمیلی مهدویت، نشست‌ها و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی استفاده می‌شود.

دانش آموز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی با حضور افراد غیر طلبه در این بنیاد، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در برگزاری دوره‌های تربیت مربی، باید بیشتر باشد به دلیل آنکه طلاب با احاطه ای که به مجموعه قواعد دینی و معارف دارند، می‌توانند درک بهتر و سریع تری از بسیاری از معارف مهدویت داشته باشند و در زمان پاسخ به شبهات مردم به خصوص جوانان، پاسخ‌های بهتری نیز ارایه کنند.

وی بر لزوم بکارگیری طلاب کارشناس در زمینه تبلیغ مهدویت در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: تبلیغ، وظیفه اصلی طلاب است و در این بین مجموعه‌هایی نظیر مرکز تخصصی مهدویت که مجموعه ای حوزوی و تخصصی است می‌توانند با ارایه آموزش‌های لازم به طلاب، آنان را برای افزایش بهره وری تبلیغی آماده سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha