پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

دنیا قدرت نیروهای امنیتی، نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی را در رزمایش‌ها دیده بودند، اما باور نمی‌کردند که ایران تا این اندازه قدرت داشته باشد که بتواند هواپیمای جاسوسی آمریکا را به کنترل خود در آورد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای هوا و فضا، زمینی و دریایی سپاه پاسداران با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی، گفتند: دشمنان قدرت نیروهای امنیتی و دفاعی ایران را در رزمایش‌ها دیده بودند، اما آن را به اندازه امروز باور نمی‌کردند.

ایشان با بیان این که فرود هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای ارزشی سپاه و ارتش در خاک جمهوری اسلامی، دنیار را حیرت زده کرده است افزود: توانمندی توأم با ایمان، شهامت، شجاعت، آگاهی و اطلاعات دقیق بود که توانست هواپیمای جاسوسی آمریکا را سالم فرود بیاورد.

معظم‌له با بیان این که دشمنان به قدرت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی پی بردند، بیان داشتند: حادثه کربلا درس‌های فراوانی به ملت ایران داده است.

این مرجع تقلید، استقامت و ایمان جمهوری اسلامی را برگرفته از عاشورا دانسته و خاطرنشان کردند: دردنیا قوای نظامی و انتظامی زیادی وجود دارد، اما آنچه نیروهای ما را از آنان متمایز کرده است، ایمان به خدا و اطاعت از رهبری است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ولایتمداری و عشق به رهبری را از دیگر درس‌های عاشورا عنوان کرده و گفتند: امروز این نظام با رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بسیار قدرتمند است؛ بنابراین باید قدردان این نعمت باشیم.

ایشان افزودند: باید با الگو گیری از حماسه سازان عاشورا و یاران سید الشهداء‌(ع) حمایت خود را همانند همیشه از رهبری نشان دهیم و مانند نهم و 19 دی‌ در صحنه باشیم.

این مرجع تقلید، هدایت موجودات از سوی خداوند را مسئله‌ای بسیار مهم دانسته و گفتند: خداوند همه موجودات را آفریده و آنها را هدایت کرده است، اما انسان را با سایر موجودات به خاطر اختیار، عقل، فکر و اراده متمایز کرده است.

ایشان خاطرنشان کردند: انسان به هدایت و راهنمایی احتیاج دارد؛ بنابراین خداوند برای شکوفایی استعدادهای او کتاب‌های آسمانی و پیامبران را فرستاده است.

معظم‌له یاد آور شدند: بعد از قرن‌ها ظلم و استبداد و حضرت امام‌(ره) انقلاب اسلامی ایران را به عنوان پدیده بسیار بزرگ به دنیا معرفی کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کردند: این پدیده بزرگ الهی مرزها را در نوردید علاوه بر کشورهای اسلامی به اروپا و آمریکا رسید و 99 درصد از مردم را در مقابل طاغوت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیدار کرد و به حرکت در آورده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha