پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی، در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، قائم مقام معاونت پژوهش موسسه امام خمینی، شب گذشته در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این مؤسسه، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های بخش‌های این معاونت در سال گذشته، گفت: تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، ارزیابی، آسیب‌شناسی و بازخوردگیری برنامه‌های مؤسسه در دفتر برنامه‌ریزی پژوهش انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: در بخش مدیریت تدوین متون همکاری‌‌های بسیاری با وزارت آموزش و پرورش و دیگر مراکز همسو انجام شده است، به طوری که 10 کتاب درسی در این راستا در سال جاری تدوین گردید که از این میان پنج کتاب از آثار آیت‌الله مصباح یزدی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کارهای اداره کارگروه‌های پژوهشی، خاطرنشان کرد: نظارت کاملی بر کارگروه‌های مؤسسه وجود دارد، به گونه‌ای که در سال جاری سه کارگروه که فعال نبودند، منحل شدند.

حجت‌الاسلام جعفری، به کارکردهای واحد همایش‌ اشاره کرد و ابراز داشت: این واحد، چهارده همایش‌ را در موضوعاتی چون کارکردها و جاذبه‌های دین و حیانی، الهیات در المیزان، مبانی فلسفی علوم انسانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی در ماه آینده در این مؤسسه برگزار می‌شود و مقدمه بر همایش بین‌المللی است که دو سال آینده برگزار می‌شود.

قائم مقام معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی، نشست‌های علمی این مؤسسه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بیش از یکصد نشست علمی در سال گذشته در موسسه برگزار شده است که نشان از عملکرد مناسب اساتید و گروه‌های علمی دارد.

حجت‌الاسلام جعفری، با اشاره به نشریات مؤسسه، بیان کرد: در حال حاضر 17 نشریه در موسسه وجود دارد و همه گروه‌های علمی مؤسسه دارای نشریات تخصصی هستند.

وی، با اشاره به فعالیت‌‌های مدیریت کتابخانه و مرکز اسناد معاونت پژوهش موسسه، خاطرنشان کرد: اکنون، 102 هزار جلد کتاب در کتابخانه وجود دارد. همچنین همه گروه‌های مؤسسه دارای کتابخانه تخصصی هستند و کارهای پژوهشی خود را در آن انجام می‌دهند.

قائم مقام معاونت پژوهش مؤسسه امام خمینی، با تبیین کارهای اداره امور محققان، ادامه داد: در این اداره تلاش می‌شود تا شناسایی و پشتیبانی از محققان مؤسسه به شکل مناسبی انجام گیرد.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان، تلاش برای احیای کرسی‌ها نظریه‌پردازی را یکی دیگر از فعالیت‌‌های معاونت پژوهش موسسه امام خمینی برشمرد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از شش نفر از پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی با اهداء لوح تقدیر و جوایزی به دست آیت‌الله مصباح یزدی، تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha