چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

امام جمعه شهرضا گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس تدین و روحیه انقلابی نامزدهای انتخاباتی از سوی مردم مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: ملاک اصلی مردم در گزینش نامزد‌های انتخاباتی باید منطبق بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد.

وی افزود: از این رو، تدین و روحیه انقلابی نامزدها برای انتخاب از سوی مردم باید مورد توجه قرار گیرد؛‌ میزان التزام عملی نامزدهای انتخاباتی به شریعت و نظام در سال‌های گذشته در نوع رفتار و موضع گیری‌های آنان در شرایط خاص کشور، مشخص شده است و مردم می‌توانند با رجوع به کارنامه مدیریتی و عملکرد آنان نظر خود را نسبت به فعالیت این افراد در آرای خود لحاظ کنند.

امام جمعه شهرضا یکی از راه‌های شناخت بهتر مردم از نامزدهای انتخاباتی را حضور آنان در بین مردم و بیان برنامه‌های شان ذکر کرد و گفت: می‌توان با برگزاری نشست‌های انتخاباتی، برنامه‌ها و طرح‌های آنان برای تصویب بهترین قوانین برای اداره کشور را جویا شد و همینطور از نزدیک با نوع دید و ایده‌ها و توان و تخصص آنان آشنا شد.

وی تصریح کرد: مردم ما سابقه و کارنامه مسئولان را به خوبی به خاطر می‌سپارند و در تعاملات بعدی خود با آنان، مدنظر قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال در جریان فتنه، مردم ما به خوبی عملکرد مسئولان و نخبگان و خواص را زیر نظر داشتند و رفتار آنان را با مشی ولایی انطباق دادند؛ در آن روزها خیلی‌ها امتحان خود را نزد ملت و نظام پس دادند.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان کرد: سطح دانش و معلومات سیاسی و اجتماعی مردم این روزگار حتی با مردم قبل و حین انقلاب قابل مقایسه نیست و امروز با همان روحیه انقلابی و به واسطه تجربیات عظیمی که در این سه دهه از عملکرد افراد و گروه‌ها داشته اند سطح تحلیل بالاتری دارند.

وی با اشاره به کد دهی‌های رهبر انقلاب برای انجام عمل اجتماعی و سیاسی توسط مردم و مسئولان اظهارداشت: دفاع از ولایت در هر دوره و زمان، بالاترین و مهم ترین وظیفه و رسالت مردم و مسئولان است؛ به قول فرمایش مقام معظم رهبری همان گونه که عمار یاسر(ع) در سخت ترین و پرتنش ترین روزهای بعد از وفات پیامبر(ص) وقت، آبرو‌، توان و علم خود را برای دفاع از حریم ولایت علوی و روشنگری مردم نسبت به وظایف آنان در قبال امام (ع) صرف کردند، ما نیز به تاسی از این شخصیت کم نظیر می‌بایست از تمام امکانات خود برای دفاع از حریم ولایت استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی التزام عملی به ولایت فقیه و حرکت در مسیر اصولگرایی را از شاخصه‌های اصلی ذکر کرد که مردم در انتخاب نامزدهای انتخاباتی باید به آن توجه کنند.

وی گفت: اصالت نامزدهای انتخاباتی در تدین، تخصص و التزام به ولایت مشخص می‌شود؛ گاهی اوقات می‌توان از طرفداران یک کاندیدا در عرصه انتخابات به گرایش‌های وی پی برد.

امام جمعه شهرضا، تریبون نماز جمعه را از بهترین جایگاه‌های افزایش بصیرت مردم ذکر کرد و اظهارداشت: این تریبون جایگاه بسیار خوبی برای بیان ویژگی‌های اصلی نامزدهای انتخاباتی است و بعد از فتنه سال 88 نیاز بیشتری به آگاهی بخشی در زمینه افزایش بصیرت اجتماعی از سوی نخبگان حوزوی و دانشگاهی احساس شد که می‌بایست از این گونه جایگاه‌ها نسبت به افزایش میزان اطلاعات عمومی و بینش سیاسی مردم اقدام کرد.

وی گفت: به طور قطع، ائمه جمعه و مبلغان دینی هیچ گاه کسی را به عنوان مصداق در این انتخابات معرفی نمی کنند ولی ملاک‌های اصلی را برای بهترین انتخاب در اختیار مردم قرار می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha