شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

طلاب با حضور در اردوی‌های تابستانی، در کنار برنامه‌های آموزشی، بر اساس توانایی‌ها، می‌توانند در فعالیت‌های تبلیغی شرکت کرده و خود را برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در آینده آماده سازند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام صفایی، امروز در مراسم تجلیل از فعالان اردوی تابستانی مدرسه علمیه علوی قم، فرصت تبلیغی موجود در اردوهای تابستانی را مغتنم برشمرد و اظهار داشت: طلاب با حضور در اردوی‌های تابستانی، در کنار برنامه‌های آموزشی، بر اساس توانایی‌ها، می‌توانند در فعالیت‌های تبلیغی شرکت کرده و خود را برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آماده سازند.

وی با بیان این که چنین فرصت‌هایی ممکن است به دلیل مشغله‌های طلاب در آینده، به دست نیاید،‌ افزود: طلاب جوان باید ارائه آموخته‌های خود به دیگران را از همین دوران تمرین کنند تا در عرصه انجام وظیفه طلبگی، موفق شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم تحصیل، تذهیب و تبلیغ را مهم‌ترین وظیفه طلبه دانست و گفت:‌ برگزاری چنین اردوهایی تمرین خوبی برای تکامل طلاب در زندگی طلبگی است. طلبه باید به خوبی بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و آموزه‌های اسلامی را به آنها انتقال دهد.

وی در ادامه به روایتی از حضرت صدیقه کبری(سلام‌الله علیها) اشاره کرد و افزود:‌ بر اساس روایتی از آن حضرت،‌ کسی که به آنچه از سوی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) امر می‌شود،‌ عمل کند و از آنچه که نهی می‌شود، دوری کند، از شیعیان واقعی است؛ در غیر این صورت، این فرد از شیعیان نیست.

حجت‌الاسلام صفایی با بیان این که شیعه بودن، تنها در ادعای زبانی،‌کافی نیست،‌ گفت: باید عمل و هدف همه ما عمل به دستورات ودوری از آنچه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نهی می‌کند،‌ که همان دستور خداست، باشد.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این مراسم،‌ از طلاب فعال در اردوی تابستانی مدرسه علمیه علوی قم در شهرستان خلخال در تابستان90، با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha