شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه از ارتقای سطح همکاری ها و تعاملات این انجمن ها با پژوهشکده حج و زیارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهاجر نیا، صبح امروز در حاشیه نشست با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و مسئولان این پژوهشکده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از سال های گذشته یک تفاهم نامه ای با سازمان حج و زیارت منعقد شده بود مبنی بر این که انجمن های علمی حوزه با دارا بودن حدود 3 هزار عضو با این سازمان همکاری بیشتری داشته و طرفین از ظرفیت های یکدیگر نهایت استفاده را در امور علمی و پژوهشی ببرند.

وی با اشاره به این که انجمن تاریخ پژوهان حوزه قصد برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم (ع) را دارد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی زمینه های همکاری انجمن های علمی با پژوهشکده حج و زیارت به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این همایش می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا همچنین با اشاره به برگزاری همایش امام کاظم (ع) در کاظمین گفت: با توجه به همکاری سازمان حج و زیارت با همایش یاد شده ، هدف این بوده که همایشی که قرار است در قم برگزاری کنیم، به نوعی مکمل همایش کاظمین باشد.

وی با بیان این که ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه همکاری های سازمان حج و زیارت و انجمن های علمی حوزه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت با توجه به نیازها و زمینه های کاری خود بر لزوم تعامل با انجمن های علمی حوزه تاکید دارد و از سویی ما نیز در راستای کارهای علمی و مطالعاتی خود به این تعامل و همکاری نیازمندیم.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه افزود: در همین جلسه ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی منسجم برای برگزاری همایش امام کاظم (ع) در قم ، تصمیم گرفته شد که برای این مهم، کارگروهی به منظور شناسایی ظرفیت ها و بررسی اقتضائات ایجاد شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha