چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مشاور وزیر علوم و تحقیقات گفت: در جریان فتنه 88 روش و منش اساتید و دانشجویان ثابت کرد، دانشگاه‌ها، محلی برای سرمایه گذاری دشمن نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد حسن شجاعی فر امروز در آیین افتتاحیه در دانشگاه قرآن و حدیث قم اظهارداشت: در فتنه 88 و حلیه‌گری‌ها و فتنه‌انگیزی های دشمنان خارجی و خودفروختگان داخلی، دانشگاه ثابت کرد محل سرمایه گذاری دشمن نخواهد بود.

عضو هیئت امنای دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: امروز اساتید و دانشمندان کشور در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل قرار گرفته اند و ترورهای دانشمندان و نخبگان هسته ای ما مصداق بارز این حرکت الهی است.

وی ادامه داد: در وزارت علوم و تحقیقات، دغدغه دین و دینداری در راس فعالیت ها قرار دارد و با روی کار آمدن دکتر دانشجو و دیدار با مراجع معظم تقلید و اجرای فرامین این بزرگان در بدنه وزارتخانه و دانشگاه‌ها، حکایت از اهمیت دین و دینداری در این وزارتخانه دارد.

استاد دانشکده فنی مهندسی دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: جذب بیش از 12 هزار استاد ولایتمدار  و حزب اللهی، اصلاح و ترمیم بسیاری از آیین نامه ها و بخشنامه های وزارتی و اصلاح برخی از امور در راستای دغدغه های دینی شخص وزیر و دستگاه مربوطه بوده است.

شجاعی‌فر با بیان این‌که دانشگاه‌های دینی مورد عنایت ویژه وزارت علوم می‌باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط  گسترده و مطلوبی میان وزارت علوم و جامعه المصطفی العالمیه(ص)، دانشکده علوم حدیث رضوی، موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث و... وجود دارد.

عضو هیئت امنای دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: پشتیبانی و تلاش بی وفقه آیت الله ری شهری به عنوان موسس این مجموعه علمی، پژوهشی و آموزشی همچنین عنایت ویژه وزیر علوم  امکان تحقق این مهم را میّسر نمود و امروز ما شاهد افتتاح این دانشگاه منحصر به فرد در شهر مقدس قم هستیم.

وی، راه اندازی بسیاری از رشته های دینی برای اولین بار را از جمله دیگر تلاش های وزارت علوم در راستای احیای سنت های دینی عنوان کرد و گفت: راه اندازی رشته‌های «مدیریت بقاع متبرکه» و «تبلیغ در حجت‌الاسلام‌ و المسلمین» از جمله این موارد می باشد.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha