پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما برای اسلامی کردن دانشگاه ها، به طور ویژه نیازمند کمک و حمایت حوزه و روحانیت می باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر کامران دانشجو، شب گذشته طی سخنانی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری ، مدیر حوزه های علمیه و معاونان وی که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری ویژه علوم انسان در کشور اظهار داشت: ما 15 کارگروه تحول و بررسی سرفصل های علوم انسانی را ایجاد کرده ایم که در این باره از کمک و مشورت برخی نهادهای حوزوی نیز بهره می بریم.

وی افزود: حدود 400 سرفصل در این باره بازنگری شده که یکصد سرفصل آن از آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ شده و بقیه نیز انشاالله انجام خواهد شد.

دانشجو، همچنین با اشاره به این که بین 10 تا 12 هزار استاد جدید جذب شده است، گفت: سعی کرده ایم در این فرآیند اساتیدی جذب شوند که از حیث جهان بینی الهی و اسلامی و نیز تسلط به علوم روز سرآمد باشند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ابراز داشت: در رابطه با مساله اسلامی شدن دانشگاه ها، در بحث متون و جذب اساتید ، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است؛ البته بسیاری از اساتید فعلی ما اساتید خوبی هستند منتهای مراتب باید فضای دانشگاه ها فضای اسلامی باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای دانشگاه های ما کپی برداری شده از دانشگاه های غربی است که از زمان رضا خان وارد کشور ما شده است.

وی ادامه داد: طبعا در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها با مشکلات و مخالفت هایی روبرو بوده ایم اما با این همه قدم های خوبی در این رابطه برداشته شده که انشاالله ادامه خواهد داشت.

دکتر دانشجو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از دغدغه های علما و متدینین ، بحث اختلاط زن و مرد در دانشگاه هاست، گفت: اختلاط زن و مرد، خلاف شرع است و این را مراجع معظم تقلید ما می گویند که ما دین خود را از این بزرگواران داریم.

وی با بیان این که ما در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها، نیازمند کمک حوزه و روحانیت هستیم، اظهار داشت: ما 15 دانشگاه دخترانه در کشور ایجاد کرده ایم ضمن آن که در برخی دانشگاه ها نیز پردیس های دخترانه راه اندازی کرده ایم و همچنین برخی کلاس های دانشگاهی نیز به صورت کاملا جدا قرار دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha