شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: در طول تاریخ همواره تلاش شده تا غدیر پنهان بماند، آن‌چه ما را بر آن می دارد آن است که دهه غدیر جهانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  در اجلاس بین‌الملی دهه غدیر طی سخنانی اظهار داشت: در طول تاریخ شنیده ایم همواره تلاش شده غدیر پنهان بماند و تاریخ مملو از این قضایا است،‌آن‌چه را که ما را بر آن می دارد آن است که دهه غدیر جهانی شود،‌بحث و اختلاف نظر بر سه مساله خلافت نیست،‌ بلکه مساله دینی و عقایدی است که باید بیان شود.

وی افزود: تا امروز دشمنان تلاش فراوانی کرده اند تا در حدیث غدیر جعل و انحراف بوجود آورند و امروز نیز همه روایات متواتره نسبت به علی(ع) و فرزندانش انکار می‌شود، بنابراین ما باید این حقیقت دینی را برای دنیا بیان کنیم.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شدند: ما به خواست خداوند هم از نظر تاریخی و هم تفسیری مساله غدیر را برای جهان تبیین می کنیم.

وی گفت: امروز که مساله امامت و ولایت یک مساله اصولی است،‌ اگر اصل آن دچار انحرافات و حرکت‌های ملحدانه برای ایجاد قدرت نمی‌شد، مسلمانان این‌همه دچار گرفتاری نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری تاکید کرد: امامت و ولایت نقشی موثر در بیداری و هدایت جامعه بشری و جهانی شدن اسلام دارد، از این رو باید حقیقت غدیر را برای تمامی مردم دنیا به خوبی بیان کرده و ابعاد آن‌را تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha