شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

مركز غير دولتي «الجمعية النسائية للتكافل الاجتماعي» از مراکز فعال در لبنان است که ساخمان آن در جنگ 33 روزه نابود شد اما فعالیت های این مرکز هیچگاه تعطیل نشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خانم عفاف الحكيم مسئول اين مؤسسه که همزمان ریاست شاخه زنان حزب الله رانیز بر عهده دارد، ضمن بيان تاريخچة تشكيل اين موسسه در سال 1993 ميلادي گفت: هدف از تشکیل این موسسه رفع بيسوادي از زنان، ارتقاي سطح معلومات زنان، ارتقاي سطح معيشت و در آمدهاي اقتصادي بانوان سرپرست خانواده،‌ ارتقاي سطح فرهنگي، و معيشت خانواده‌ها، برقراري تماس و مشاركت با ديگر مؤسسات مشابه در سطوح ملي و بين‌المللي، افزايش حس مشاركت اجتماعي در امور با هدف دوستي بيشتر و . . . بوده است.

وی با اشاره به ويران شدن ساختمان قبلي اين مركز در جنگ 33 روزه گفت: مركز جديد در پنج طبقه و با 54 تخت براي اسكان ميهمانان ؛كلاس‌هاي مختلف درس، مهد كودك، سالن‌هاي مختلف جلسات، سالن آمفي تئاتر، رستوران و . . احداث شده است.

وی ‌برگزاري بازارچه‌هاي خيريه، كارگاه‌هاي خياطي،‌ مراسم افطاري ساليانه، شركت در مجامع بين‌المللي و سخنراني در اين مجامع را از برنامه های این مرکز دانست و آمادگي اين NGO براي همكاري با مؤسسات مشابه ايراني در همة زمينه ها را اعلام نمود.

پیش از این خانم عفاف الحکیم در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری حوزه، فعالیت های شاخه زنان حزب الله و این مرکز را تشریح نمود.

لینک مصاحبه:

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha