یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان عهدنامه مالک اشتر را دستورالعملی برای همه جهانیان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدآبادي، امروز در جلسه اخلاق كاركنان مركز مديريت حوزه علميه خراسان، مركز خدمات و مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي، به بیان اصول اخلاق اداري پرداخت و ابرازداشت: فرد متقي، نفس خود را در مقابل انجام گناه حساس مي‌كند؛ بنابراين اگر انسان با نفس خود مقابله نمايد، در عرصه‌هاي مختلف در برابر گناه و انحراف مي‌ايستد.

وي به ويژگي‌هاي متقين در نهج البلاغه اشاره و خاطر نشان كرد: اگر انسان به حالت نيرومندي در مقابل نفس خود برسد؛ مي‌تواند به خوبي تقوا را رعايت نمايد.

عضو شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با تأكيد بر حساسيت و اهميت حضور فرد در عرصه مسئوليت، به نامه حضرت علي (عليه السلام) خطاب به مالك اشتر اشاره كرد و گفت: اين نامه دستور العملي براي تمام كشورهاي اسلامي و جهان محسوب مي‌شود.

وي افزود: تقوا، جان مايه رفتار اجتماعي فرد و مسئوليت پذيري و مديريت، است و بنابر همين اهميت، اميرالمؤمنين (عليه السلام) حتي در آخرين وصاياي خود بر رعايت تقوا تأكيد دارند.

عضو شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان ابرازداشت: اميرالمؤمنين (عليه السلام) مالك اشتر را به رعايت تقوا امر مي‌فرمايند تا در عرصه‌هاي مديريتي، مالي، رويارويي و جهاد با دشمن، مقدم داشتن طاعت خداوند، تبعيت از قرآن و سنت و ... ضعف نداشته و به خوبي انجام وظيفه كند.

وي با اشاره به جلسه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با هيئت دولت در بجنورد و بيان 3 نكته از سوی معظم له درباره مسئوليت، ابرازداشت: ايشان بر «نعمت و فرصت بودن خدمت»، «عرضه يكنواخت و عمومي آن» و «بلند همتي در كارها» تأكيد داشتند.

گفتني است، اين جلسه، دومين جلسه از سلسه جلسات اخلاق اداري است كه با موضوع «اصول و مسئوليت‌پذيري اداري» به همت دفتر فرهنگي تربيتي حوزه علميه خراسان برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha