یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

سیرصعودی ایران در موارد مختلف به این دلیل است که نهضت انقلاب اسلامی از حوزه ها برخاسته و پرچم سربلندی دنیای اسلام به دست علمای شیعه است.

دکترولایتی گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید برای ارتقای شأن علمی واسلامی مراکزعلمی بکوشند زیرا بیداری اسلامی که درمنطقه شکل گرفته نشأت گرفته از حوزه های علمیه است.

به گزارش سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، دکترعلی اکبرولایتی مشاورمقام معظم رهبری در امور بین الملل در "همایش نقش راهبردی دانشگاه ها و حوزه های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی" در دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبری بزرگ پرچم نهضت مبارزه با طاغوت را دست گرفت و مردم به دنبال ایشان حرکت کردند.

وی با بیان تفاوت های درخدمت گرفتن علم درجهان اسلام و دنیای غرب تصریح کرد: تفاوت علم در خدمت قدرت بودن با علم در خدمت ایمان بودن در این است که علوم ابتدایی در جهان اسلام ریاضیات و نجوم است و پس از شکوفایی آن به عرفان و فلسفه دست می یابد در حالی که در دولت های غربی ابتدا فلسفه و عرفان شکل گرفته سپس حکومت تشکیل دادند.

وی گفت: سیرصعودی ایران در موارد مختلف به این دلیل است که نهضت انقلاب اسلامی از حوزه ها برخاسته و پرچم سربلندی دنیای اسلام به دست علمای شیعه است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره روند تحولات کشورهای خاورمیانه درجریان بیداری اسلامی اظهارداشت: وضع موجود در مصر به جهت اسلامی بودن با اوضاع این کشور در دوران جمال عبدالناصر متفاوت است زیرا آنها حکومتی لیبرالیسم داشتند که با حضور کشورهایی نظیر لیبی، جمهوری متحده عربی را شکل دادند و پس از مدتی این اتحاد برهم خورد، اما نام آن همچنان تا زمان مبارک حکومتی لیبرال بود، اما اکنون وضع فرق کرده و همه مردم خواهان دولتی اسلام گرا هستند.

وی یادآورشد: البته در کشورهایی نظیر سوریه این وضع فرق می کند زیرا همه آنها نشأت گرفته از پاتک های استعمارگران است که با توطئه های خود می خواهند مسیر بیداری اسلامی را منحرف کرده و متاسفانه در این بین اتحادیه اروپا نیز بازیچه دولت آمریکا شده است.

ولایتی ادامه داد: اتحادیه اروپا به جهت سیاست خارجی هیچ اختیاری از خود ندارد زیرا کلید اصلی آنها بانکداری حاکم براین اتحادیه است که نقش اصلی را در مناسبات سیاسی ایفا می کند.

وی افزود: این که امروز در عرصه علمی جمهوری اسلامی ایران به رتبه شانزدهم دست یافته به برکت حکومت اسلامی است زیرا قبل از آن ایران را به قالی، خاویار و زعفران می شناختند.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد با تلاش اساتید حوزه ودانشگاه فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به ‌طورعملی آشکار و اجرایی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha