پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران از بهینه سازی سامانه آموزش مجازی حوزه های خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی طائی‌زاده در مراسم تقدیر از عوامل دست‌اندرکار  بهینه‌سازی سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال جاری سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران حدود 2هزار و 300 کاربر این سامانه را پشتیبانی کرده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت پشتیبانی داخلی سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: در این راستا در سال جاری شاهد ارتقای پتانسیل موجود در سامانه آموزش مجازی بوده‌ایم.

  درادامه این مراسم، سیدمحمدباقر رکنی، کارشناس سامانه آموزش مجازی نیز با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در راستای بهینه سازی سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: با انجام این فعالیت‌ها، رابط کاربری این سامانه بازمهندسی شده و در بعضی موارد طراحی مجدد نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به زمان صرف شده برای اجرای این تغییرات، اضافه کرد: 6 ماه نفر ساعت صرف طراحی و پیاده‌سازی پوسته و صفحه جدید شده است.

رکنی با اشاره به این که در اجرای امکانات جدید برای سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران، ظرفیت‌های جدیدی برای این سامانه پدید آمد، افزود: امکان پرسش از استاد در دروس ارائه شده، امکان برگزاری کلاس‌های همزمان و امکان حضور تا 300 نفر در یک کلاس از جمله این ظرفیت‌ها است.

کارشناس سامانه آموزش مجازی با اشاره به ثبت حدود 2هزار و 300 کاربر آموزش مجازی از طلاب سطح دو و سه در این سامانه، یادآور شد: اکنون این سامانه پایدار شده است و امکان برگزاری جلسات و ارائه درس به صورت صوتی نیز فراهم شده است.

وی، امکان گزارش‌گیری‌های مختلف از جمله حضور و غیاب را از دیگر امکانات تغییریافته سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: پیش از این در ابتدای هر ترم باید ثبت نام جدیدی در این سامانه صورت می‌گرفت، اما با ایجاد هماهنگی میان این سامانه و سامانه آموزش، این کار به صورت خودکار به وسیله سامانه آموزش مجازی صورت خواهد گرفت و بدین وسیله عملیات فنی قابل ملاحظه‌ای حذف خواهد شد.

رکنی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی از سوی دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران برای یکی از مراکز دانشگاهی اظهار داشت: پاسخ به درخواست‌های این مرکز دانشگاهی موجب ایجاد ابداعات جدید برای سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران شده است.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران، در این مراسم از عوامل دست‌اندرکار بهینه‌سازی سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha