جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024

پایگاه نورنگ در سه بخش تصاویر پس زمینه، قالب های وبلاگ و قالب های پاورپوینت طرح ها و نقوش اسلامی مرتبط با ماه مبارک را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این پایگاه از جمله وب سایت های اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد که در عرصه اطلاع رسانی اسلامی و بومی در زمینه ارائه جلوه های بصری این میراث کهن در زمینه هایی همچون میز کار مجازی کاربران ویندوز، قالبهای وبلاگ، پس زمینه های پاورپوینت و... می باشد.

در حال حاضر این پایگاه به مناسبت این ماه مبارک 38 طرح و تصویر منحصر به فرد را در اختیار کاربران خود قرار داده است که از جمله می‌توان به 10 اثر در زمینه قالب وبلاگ، 22 اثر در تصاویر پس زمینه و 6 اثر در قالب پاورپوینت اشاره کرد.

اسماء الله، قرآن کریم، پیامبر عظیم الشان اسلام، آیات و روایات مرتبط با موضوع از جمله مواردی است که در طرح و نقوش ماه مبارک رمضان به کار برده شده است. توجه به ویژگی‌های فنی و سازگاری با انواع پرمخاطب سرویس‌دهنده‌های وبلاگ، سازگاری نمایشی با نمایشگرهای مختلف و مسائلی از این دست، جزء نکاتی فنی مورد توجه «نورنگ» است.

برپایه این گزارش، از جمله اهداف به روز رسانی و عرضه طرح های اسلامی در این پایگاه می توان به بهره‌برداری از حامل‌های رایج تصویری برای دیده شدن نمادها، الگوها و اجزاء تصویری حامل میراث معنوی و اخلاقی، همگانی سازی تولید زمینه‌های تصویری مبتنی بر انگاره‌ها و تعالیم دینی و تاریخی این مرز و بوم، ظرفیت سازی برای پیام‌های فرهنگی و اخلاقی و انتقال آنها به زبان تصویر، جهت دهی به فضای ناخودآگاه ذهنی و پنهان شده در قالبهای تصویری رایج در فضای مجازی و... اشاره کرد.

یادآور می شود، کاربران فضای مجازی می توانند برای استفاده از طرح ها و نقوش اسلامی مربوط به ماه ضیافت الهی به آدرس اینترنتی http://www.noorang.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha