یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک درک شب قدر و توبه حقیقی در این شب پر فضیلت ، عاقبت به خیری و سعادتمندی را نصیب ما می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بر اساس آموزه های مسلم اسلامی، شب قدر که به احتمال فراوان همین شب بیست و سوم ماه رمضان است، بهترین زمان مغفرت و توبه حقیقی می باشد، اظهار داشت: در شب قدر اگر کسی حقیقتاً از گذشته بد خود توبه کرده و یک شرمندگی درونی و حالت خجالت زدگی برای او پیش آید و بعد هم از خداوند، خیر دنیا و آخرت را بخواهد، پرونده درخشانی که پس از توبه گشوده می شود، زمینه سعادت وی را فراهم می آورد و امام زمان(عج) این تقدیر را تأیید می نمایند.

وی افزود: در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه عاقبت به خیرها ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد و واقعاً آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

این استاد حوزه ادامه داد: البته این بستگی به خود ما دارد که اگر بخشیده شدیم و توبه ما قبول شد، همچنان در مسیر عبودیت و بندگی حقیقی باقی بمانیم و دوباره در مسیر گناه و معصیت قرار نگیریم.

وی همچنین تاکید کرد: همان طوری که از جانب خدای متعال برای ما شب قدری در نظر گرفته شده است، چه خوب است که خود ما هم برای خودمان شب قدری داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست گفت: چه بسا انسان هایی باشند که همه شب هایشان شب قدر باشد و همه شب ها برایشان مصداق "خیر من الف شهر" باشد، کما این که از آن سو، شاید انسانی با عمر صد ساله باشد که یک شب زندگی اش هم شب قدر نبوده باشد و از این فیض بی نظیر کاملاً محروم بوده باشد.

وی در خاتمه بیان داشت: از این حیث چقدر واقعاً به جا و خوب است که همه مردم و به خصوص نسل جوان که قلب و دل صاف و زلالی دارند، شب قدر را به محاسبه کارهایی که انجام داده اند و نباید انجام می داده اند و شب تفکر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha