پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

رییس دفتر تبلیغات اسلامی، دهه کرامت را دهه تقویت باورهای دینی دانسته و تاکید کرد: در این دهه، باید تعمیق باورها و بصیرت افزایی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، در نشست اعضای ستاد مرکزی جشن‌های دهه کرامت خدمت به مکتب اهل بیت‌علیهم‌السلام را توفیق الهی و باعث افتخار عنوان کرد.

وی، دهه کرامت را فضایی برای عرضه معارف اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: برنامه‌های این دهه باید با پشتوانه ‌فرهنگی محکم و جامع اجرا شود تا فعالیت‌های اثر بخشی در ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام انجام پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد:‌ مردم در ایامی که منتسب به اهل‌بیت علیهم‌السلام است، اهتمام خاصی نسبت به آموزه‌های دینی پیدا می‌کنند و روحانیت نیز باید با حضور فعال‌تر در این ایام در میان مردم، آموزه‌های اهل‌بیت را تعمیق ببخشند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی به لزوم تولید و عرضه محتوای مناسب فرهنگی با نگاه علمی در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: باید با نیازسنجی از محیط  کلان کشور و نیازهای مردم، برنامه‌های فرهنگی اجراء شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در ادامه با بیان اینکه در بعد عملی، اسلام بر سه بخش عبادی، اخلاقی و حقوقی تأکید دارد، افزود: برای رسیدن به جامعه رو  به کمال، باید همه این ابعاد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکید تعلیمات دینی اسلامی بر بعد حقوقی، گفت: ما باید به جامعه بیاموزیم که خود و دیگران چه حقوقی دارند و باید به آن توجه داشته باشند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی، همچنین دهه کرامت را فرصتی برای تقویت اعتقادات و باورهای مردم عنوان کرد و گفت: همان طور  که در دهه محرم، ایمان‌ها و بصیریت‌‌ها تقویت می‌شود، باید در این دهه نیز تعمیق باورها و بصیرت‌ افزایی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات به عنوان نهادی فرهنگی، آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت ها، بر غنای هرچه بیشتر برنامه‌های این دهه بیافزاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha